Újból halasztásra kerülhet a reklámadó

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 10. 24. 12:30

A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során is pozitív tárgyalások zajlanak Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között a reklámadó felfüggesztésének újbóli meghosszabbításáról. Bár a reklámadó felfüggesztéséről nincs hivatalos említés az őszi adócsomagban, a szövetség értesülései szerint a kormány fontolgatja a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását.

A mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról

A Reklámszövetség levelében és az egyeztetések során ismét hangsúlyozta a reklám- és médiaipari vállalkozások elkötelezettségét a különböző adók tisztességes megfizetése iránt, és kifejezte készségüket a hozzájárulásra a jövő évi magyar költségvetéshez. Az iparági szereplők egységes véleménye szerint azonban a reklámadó visszaállítása negatív hatással lenne a gazdasági növekedésre, különösen a reklámipart sújtva, mivel a szenvedő teljesítményű vagy stagnáló reklámipart feleslegesen terhelné.

Fontos megjegyezni, hogy a reklámadót a kormány korábban sem vezette ki, a tavalyi adócsomagban 0 százalékos kulcs szerepelt, és a mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról. Az iparági szövetség korábban már reagált az újbóli reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatra, álláspontjuk szerint ez káros lenne nem csak a reklámiparra, hanem az egész magyar gazdaságra. A korábbi sikeres egyeztetéseknek köszönhetően végül a reklámadót nem vezették vissza.

2014-ben Magyarország elfogadott egy reklámadótörvényt, amely kötelezte a vállalatokat a reklámbevételüktől függő mértékű adó fizetésére. A nagy reklámbevétellel rendelkező vállalatok magasabb, 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcsok alá tartoztak. Később Lengyelország is egy olyan közvetlen adót vezetett be a vállalatok számára, amelyet az árbevétel után számítanak ki, és progresszív szerkezetű.

Kapcsolódó cikkeink