Tudjuk, mit eszel idén nyáron!

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 22. 10:38

Ha van valami, ami minden nyáron hiánycikk, hát az az idő. A HoReCa-szektorban elindul a napi versenyfutás az idővel: a vendégek türelmetlenek, hiszen kinek van kedve hosszasan várni az ételre, amikor hétágra süt a nap és ezernyi remek program csábít?

Az alkalmazott azonban nem tudja megsokszorozni magát – ilyenkor jönnek csak igazán kapóra a komplett munkafolyamatokat kiváltó, percek alatt elkészíthető konyhakész termékek. A METRO nyárra hangolt „munkaerő-kímélő” termékeiről Szabó Róbert sajátmárka-értékesítési szakértővel beszélgettünk.

– Melyek a legkeresettebb nyári fogások a HoReCa számára?

Szabó Róbert
sajátmárka-értékesítési
szakértő
METRO

– A klasszikus streetfood-ételekre, mint a girosz, a hamburger, a taco vagy a tépett húsos szendvics, töretlen az igény. Ugyanakkor a vendéglátós nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne kínáljon vegetáriánus vagy vegán alternatívát. Azt ugyanis, hogy hol fogyasszon a társaság, a „mentesen” étkező fogja eldönteni!

A HoReCa számára a feszített tempójú szezonban nagy kihívást jelent a gyors porciózás. Épp ezért nagy a keletje az egyadagos termékeknek is: reggeliztető vajaknak, margarinoknak, dzsemeknek, egyadagos sónak, borsnak, mustárnak, ketchupnak, méznek és még sorolhatnám.

– Milyen trendek alakítják a termék­fejlesztést?

– A METRO megoldásközpontú módon fejleszt, és komplex csomagokat kínál. Megfigyeltük, hogy a vendégek, különösen a fiatalok, egészségesebb, környezetet kevésbé terhelő, húsmentes fogásokra vágynak a megszokott ízekben. Erre adnak választ a METRO Chef Veggie húshelyettesítő termékcsalád tagjai. A gyorsfagyasztott, konyhakész, és „HoReCa-­barát” kicsomagolásban kapható termékek közül nagy favoritok a gyros, a hamburger és a tépett húsalternatívák, melyek ízben, kinézetben és állagban szinte megtévesztésig hasonlítanak az általuk kiváltott húsételekre. Egyszerűen tökéletes helyettesek – még a húsevők szívét is képesek elrabolni! Pro tipp: METRO Chef tortillatekercsbe csavarva, rengeteg zöldséggel kiadós és gyors nyári fogások.

– Vannak kifejezetten a „magyaros” igények?

– A METRO saját márkás ter­mékeinek többségét Nyugat-­­Európában fejlesztették a gasztronómiai trendekhez igazodva. Van azonban több saját márkás termékünk is, ami magyar fejlesztés, és a speciális magyar ízlésvilágot szolgálja ki. A METRO Chef hazai fejlesztésű termékei közül a mirelit rántott trappista sajt és a rántott zöldségek például a magyar vendégek nagy kedvenceire reagálva születtek meg. A nyári étlap jolly jokerei közé tartozik Magyarországon a csípős METRO Chef Kentucky csirkeszárny is, mely szintén hazai termékfejlesztés.

– Mi legyen a desszert?

– Az étlap nem teljes a hűsítő italok és a desszertek nélkül, ezért ezekre is van számos konyhakész megoldásunk. A METRO kávéházi márkája a RIOBA. A márka kínálatában rengeteg szirup érhető el, melyek a jegeskávék, koktélok, házi limonádék kiváló alapanyagai. A választék a mentástól a kávés, mandulás, csokoládés szirupokon keresztül egészen az egzotikus zöldbanán-szirupig terjed. A METRO Chef márka egyes mirelit desszertjeihez (mint a citrom- vagy a répatorta, a barackos-pisztáciás torta, a lávasüti, vagy a tejszínes-gyümölcsös desszert) kiválóan passzolnak a 2,5 kg-os kiszerelésben kapható, különböző ízű METRO Chef jégkrémek és sorbetek. (x)

Kapcsolódó cikkeink