Tudjuk, mit eszel idén nyáron!
Ha van valami, ami minden nyáron hiánycikk, hát az az idő. A HoReCa-szektorban elindul a napi versenyfutás az idővel: a vendégek türelmetlenek, hiszen kinek van kedve hosszasan várni az ételre, amikor hétágra süt a nap és ezernyi remek program csábít?
Az alkalmazott azonban nem tudja megsokszorozni magát – ilyenkor jönnek csak igazán kapóra a komplett munkafolyamatokat kiváltó, percek alatt elkészíthető konyhakész termékek. A METRO nyárra hangolt „munkaerő-kímélő” termékeiről Szabó Róbert sajátmárka-értékesítési szakértővel beszélgettünk.
– Melyek a legkeresettebb nyári fogások a HoReCa számára?

Szabó Róbert
sajátmárka-értékesítési
szakértő
METRO
– A klasszikus streetfood-ételekre, mint a girosz, a hamburger, a taco vagy a tépett húsos szendvics, töretlen az igény. Ugyanakkor a vendéglátós nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne kínáljon vegetáriánus vagy vegán alternatívát. Azt ugyanis, hogy hol fogyasszon a társaság, a „mentesen” étkező fogja eldönteni!
A HoReCa számára a feszített tempójú szezonban nagy kihívást jelent a gyors porciózás. Épp ezért nagy a keletje az egyadagos termékeknek is: reggeliztető vajaknak, margarinoknak, dzsemeknek, egyadagos sónak, borsnak, mustárnak, ketchupnak, méznek és még sorolhatnám.
– Milyen trendek alakítják a termékfejlesztést?
– A METRO megoldásközpontú módon fejleszt, és komplex csomagokat kínál. Megfigyeltük, hogy a vendégek, különösen a fiatalok, egészségesebb, környezetet kevésbé terhelő, húsmentes fogásokra vágynak a megszokott ízekben. Erre adnak választ a METRO Chef Veggie húshelyettesítő termékcsalád tagjai. A gyorsfagyasztott, konyhakész, és „HoReCa-barát” kicsomagolásban kapható termékek közül nagy favoritok a gyros, a hamburger és a tépett húsalternatívák, melyek ízben, kinézetben és állagban szinte megtévesztésig hasonlítanak az általuk kiváltott húsételekre. Egyszerűen tökéletes helyettesek – még a húsevők szívét is képesek elrabolni! Pro tipp: METRO Chef tortillatekercsbe csavarva, rengeteg zöldséggel kiadós és gyors nyári fogások.
– Vannak kifejezetten a „magyaros” igények?
– A METRO saját márkás termékeinek többségét Nyugat-Európában fejlesztették a gasztronómiai trendekhez igazodva. Van azonban több saját márkás termékünk is, ami magyar fejlesztés, és a speciális magyar ízlésvilágot szolgálja ki. A METRO Chef hazai fejlesztésű termékei közül a mirelit rántott trappista sajt és a rántott zöldségek például a magyar vendégek nagy kedvenceire reagálva születtek meg. A nyári étlap jolly jokerei közé tartozik Magyarországon a csípős METRO Chef Kentucky csirkeszárny is, mely szintén hazai termékfejlesztés.
– Mi legyen a desszert?
– Az étlap nem teljes a hűsítő italok és a desszertek nélkül, ezért ezekre is van számos konyhakész megoldásunk. A METRO kávéházi márkája a RIOBA. A márka kínálatában rengeteg szirup érhető el, melyek a jegeskávék, koktélok, házi limonádék kiváló alapanyagai. A választék a mentástól a kávés, mandulás, csokoládés szirupokon keresztül egészen az egzotikus zöldbanán-szirupig terjed. A METRO Chef márka egyes mirelit desszertjeihez (mint a citrom- vagy a répatorta, a barackos-pisztáciás torta, a lávasüti, vagy a tejszínes-gyümölcsös desszert) kiválóan passzolnak a 2,5 kg-os kiszerelésben kapható, különböző ízű METRO Chef jégkrémek és sorbetek. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Büszkeséggel mutatjuk be a Trade magazin legújabb, 2025/4. számát, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >