Több üdítő, sör és jégkrém fogy a tavalyinál
Megnőtt az üdítők, a sörök és a jégkrémek forgalma a hőség miatt, több fogy a tavalyinál, de megindult a roham a ventilátorokért is az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. tájékoztatása szerint az idei szezon jóval erősebben indult a szokatlanul meleg május miatt, így az üzletlánc számított arra, hogy idén több fogy majd a jégkrémekből. Ennek mértékét a szezon végén tudják összegezni, de már most jelentős növekedést tapasztalnak az előző évhez képest.
A sörök forgalmánál kétszámjegyű bővülést prognosztizálnak az idén. Kiemelték: folytatódott az elmozdulás a minőségi, illetve az ízesített sörök felé.
Üdítőkből a nyári időszakban 25-30 százalékkal több fogy a Spar üzleteiben, mint a szezonon kívül. Mennyiségben és forgalomban is 10-15 százalékkal a tavalyi felett teljesített eddig ez a terület, az év hátralévő időszakában is növekedéssel számolnak – közölte a társaság az MTI kérdésére.
A Tesco áruházaiban egy nyári hónapban átlagosan 16,5 millió liter ásványvíz fogy, a teljes nyári szezonban pedig mintegy 52,5 millió liter ásványvíz értékesítésére számít az áruházlánc, ami az egész éves forgalom 35 százaléka. A vásárlók továbbra is a szénsavmentes vizeket keresik leginkább, az eladások volumenének 62 százalékát ez adja, míg a szénsavas ásványvizek 26, az ízesített ásványvizek pedig 12 százalékát teszik ki a forgalomnak – közölte a Tesco-Globál Áruházak Zrt. az MTI megkeresésére.
A sörök forgalma szintén a nyári hónapokban tetőzik, ez az időszak adja a teljes éves sörforgalom körülbelül 40 százalékát. Egy meleg nyári hét akár három-négyszeres forgalmat is hozhat egy tavaszi héthez képest. Az áruházlánc az egész nyári szezonban körülbelül 6 százalékos forgalomnövekedésre számít az előző év azonos időszakához képest – jelezte a Tesco, hozzátéve, hogy a vásárlók választása továbbra is a klasszikus, 0,5 literes dobozos sörre esik a legtöbbször, a forgalom több mint 80 százalékát ez a kiszerelés adja.
Az Auchan Magyarország Kft. közölte: az ásványvizek és az üdítők forgalma a nyári időszak egy-egy kifejezetten meleg napján akár 50 százalékkal is emelkedhet az éves átlaghoz képest.
Kánikula idején a sörök forgalma is jelentősen emelkedik, a tapasztalatok szerint 5 Celsius fokos melegedés átlagban 5-10 százalék közötti forgalomnövekedést eredményez az Auchan áruházaiban, ahol szintén tovább erősödött a minőségi sörök és az alkoholmentes radlerek iránti kereslet, és szintén a dobozos, 0,5 literes csomagolás legnépszerűbb kiszerelés.
Jégkrémeknél a korábbi évekhez hasonlóan ebben a szezonban is azt tapasztalják, hogy a kifejezetten forró napokon 20-25 százalékkal nő a forgalom.
Az Aldi Magyarország tapasztalatai szerint az idei melegebb nyári időszakok során átlagosan 30 százalékkal több ásványvíz fogyott, mint a hűvösebb napokon, de a sörök és az üdítők is keresettebbek.
Kiemelkedő a fagylaltok és jégkrémek iránti kereslet, a forró nyári napokon átlagosan tízszer nagyobb mennyiség fogy, mint az év más időszakaiban.
Az Aldi kiemelte a grilltermékeket is, a magyar fogyasztók egyre inkább keresik a pácolt húsokat, grillkolbászokat, de szintén kelendőek a grillezhető sajtok és halak. A grilltermékekből átlagosan legalább kétszer annyi fogy napos, meleg idő esetén, mint a hűvösebb nyári napokon. Emellett a hőségben a naptejek, napkrémek iránt is megnő a kereslet.
A Lidl Magyarország tapasztalata szerint a rendkívüli melegben a fagylaltokból 10 százalékkal többet vásárolnak, mint egy átlagos nyári napon, a vizek forgalmának növekedése is megközelítheti a 10 százalékot, míg sörökből és ciderekből az értékesített mennyiség jóval 20 százalék fölötti növekményt mutat ebben az időszakban.
A Praktiker Kft. tájékoztatása szerint először a májusi rendkívüli melegben nőtt meg jelentősen a barkácslánc áruházaiban a ventilátorok forgalma, ami később a csapadékosabb, hűvösebb időjárás miatt kissé visszaesett, de a mostani hőség hatására már újra érezhető a megélénkült kereslet a berendezések iránt. Legnagyobb számban továbbra is az egyszerű asztali és álló ventilátorok fogynak, ezek eladása nagymértékben a legforróbb napokra korlátozódik, mint nem tervezett szükségmegoldás. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak a padlóventilátorok, valamint a kültéri permetventilátorok is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb sörök – A nap képe
Sörök nem szabványos, frissként nem eladható gyümölcsökből.
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >