A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben 4,7%-os organikus sörmennyiség-növekedést ért el, jelentősen meghaladva az elemzői várakozásokat. Az éves szinten tapasztalt volumennövekedés biztató jel a vállalat számára, amely az elmúlt évben kihívásokkal nézett szembe a globális gazdasági környezet és a nyersanyagárak növekedése miatt.
Az első negyedévi eredmények azt sugallják, hogy a vállalatnak sikerült túlteljesítenie a korábbi elemzői előrejelzéseket. A Heineken január-márciusi időszakban mért 4,7%-os organikus sörnövekedése felülmúlta a korábban várt 2,5%-os növekedést, ami a cég részvényeinek emelkedését eredményezte. Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója szerint a pozitív eredményekhez hozzájárult a korábbra eső húsvét és más, szezonális tényezők. Minden régióban tapasztaltak volumennövekedést, ami a magasabb nettó árbevételhez vezetett.
Ugyanakkor a cég óvatosságra int a jövőt illetően, mivel a gazdasági környezet továbbra is bizonytalan. Az energia- és árpaköltségek növekedését ellensúlyozni próbáló áremelések hatása is befolyásolhatja a volumennövekedést.
A Heineken továbbra is kitart 2024-es profitnövekedési előrejelzése mellett, annak ellenére, hogy a februári bejelentés után csalódást okozott a befektetőknek. A vállalat várható működési nyereségnövekedése idén alacsony és magas, egyszámjegyű százalék között mozoghat, ami a tavalyi évben tapasztalt bizonytalanságokra vezethető vissza. Különösen Vietnam és Nigéria piacaival kapcsolatos kihívások jelentettek nehézséget, bár a mostani negyedévben Nigériában közel 20%-os növekedést értek el, míg Vietnamban az alacsony tízes tartományban tapasztaltak növekedést.
Az elemzők pozitívan értékelték a Heineken eredményeit. Laurence Whyatt, a Barclays elemzője különösen kiemelte Vietnam piacának fellendülését, valamint Mexikó és Brazília ígéretes teljesítményét. Whyatt szerint a vállalat üzletágai pozitív irányba haladnak, és további javulás várható az év során.
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Friss húsok és fagyasztott hústermékek árát csökkenti az ALDI
Az ALDI tovább folytatja az árcsökkentést: május elejétől 12 friss…
Tovább olvasom >