Tesco: nem a sztrájk, hanem a párbeszéd szolgálja a munkatársak és a vásárlók érdekeit
A Tesco csalódott, hogy a szakszervezetek a sztrájkot választották, ennek ellenére szeretné folytatni velük a megkezdett párbeszédet – olvasható a vállalat sajtóközleményében. A Tesco elkötelezett, hogy a bérfejlesztéssel az idén megkezdett úton haladjon tovább, aminek köszönhetően szinte minden teljes munkaidős áruházi és raktári dolgozó 18,9%-kal magasabb fizetést vihet haza, mint az év elején. A sztrájkot egy olyan hétvégére időzítették, amikor a vállalat 4-5 ezer munkatársa és családjaik a Tesco hagyományos családi és sportnapján vesznek részt. A Tesco mindent megtesz, hogy boltjai ezen a hétvégén is a megszokott rend szerint várja vásárlóit.
A Tesco nyilvánvalóan nem üdvözöli a munkatársai és vásárlói túlnyomó többsége számára kellemetlen lépést és mindent megtesz annak érdekében, hogy vásárlóit a lehető legkisebb mértékben érintse a szakszervezetek lépése. A Tesco ezen a hétvégén is a hetente az áruházláncot választó 3,3 millió vásárlójának színvonalas kiszolgálására fókuszál, és arra törekszik, hogy boltjai a sztrájk idején is a megszokott rend szerint működjenek. Az áruházlánc felelős munkáltatóként ebben az időszakban is maradéktalanul eleget tesz a törvényben foglalt kötelezettségeinek.
A múlt héten a vállalat olyan javaslatokat fogalmazott meg, amelyek rövid- és hosszú távon is a munkatársak érdekeit szolgálták.
„Nyitottak vagyunk arra, hogy konkrét problémákra konkrét válaszokat adjunk. Hiszünk abban, hogy a célzott megoldások szolgálják legjobban a munkatársak érdekeit, hiszen minden bolt és minden probléma más és más. Továbbra is várjuk a szakszervezetek képviselőit az általuk kezdeményezett szeptember 11-ei egyeztetésre, mert a nyitott kérdések rendezésének helye szerintünk a tárgyalóasztal mellett van. A Tesco elkötelezett saját kollégái felé – hiszen ők maguk a vállalat, és ők tesznek minket sikeressé” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco ügyvezető igazgatója.
A Tesco az elmúlt két évben folyamatosan fektetett be a bérekbe, aminek köszönhetően az áruházlánc munkatársainak többsége összesen több mint kéthavi fizetéssel vihet többet haza idén, mint 2016-ban, és a teljes munkaidős dolgozók közül senki sem keres 176 ezer forintnál kevesebbet. A Tesco az elmúlt 2 évben már 8,7 milliárd forintot költött bérfejlesztésre. Ez is jól mutatja, hogy folyamatosan egyre többet tesz a dolgozók érdekében. A Tesco által használt piaci források alapján megállapítható, hogy a kiskereskedelmi szektorban az áruházi dolgozók fizetése átlagosan csak 19%-kal növekedett, míg a Tesco év eleje óta a legalacsonyabb fizetési kategóriákban 22,4%-os bérfejlesztést hajtott végre. A Tesco az idei év első félévében több mint 150 millió forintot fektetett be 1642 kolléga OKJ képzésébe, lehetőséget teremtve számukra a fejlődésre. A tavaszi szemeszterben a vállalat több mint 300 diák és 742 felnőtt számára biztosított szakmai képzést.
A sztrájkot egy olyan hétvégére időzítették, amikor a vállalat 4-5 ezer munkatársa és családjaik vesznek részt a Tesco hagyományos családi és sportnapján, amelyet a vállalat a sztrájkfenyegetettség ellenére sem mondott le, hogy ne okozzon csalódást a munkájukat lelkiismeretesen végző kollégáinak
A Tescónak világos terve van arra, hogyan építsen magyarországi munkatársaival együtt egy modern szervezetet, ami jobb a vásárlóknak és egyszerűbb a kollégáknak.
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >