Tavaly betöltötte a 15-öt a Lidl
Tavaly ünnepelte a Lidl magyarországi jelenlétének 15 éves évfordulóját. A Lidl első logisztikai központja és 12 üzlete 2004. november 18-án nyílt meg Magyarországon. A diszkontlánc a hazai piacnyitáshoz képest ma már 3 logisztikai központtal és 182 áruházzal rendelkezik. Munkatársainak száma pedig a kezdeti 1192 főről több mint 6000-re emelkedett.
A vállalat különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében. Termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be. A fenntartható árutermelés és beszerzés által vezérelve a Lidl 2019-ben bővítette a Hazánk Kincsei saját márkás márkacsaládjának kínálatát, így vásárlói most már közel 70 különböző termék közül választhatnak. Emellett az áruházlánc több mint 5 milliárd forint értékben exportált hazai borokat tavaly. Így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, amivel hazánk legnagyobb borexportőrévé lépett elő.
Felelős vállalatként a Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. A vállalat többek között célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti. 2019-ben a lánc bevezette magas hústartalmú, kizárólag természetes összetevőkből készülő, adalékanyagtól, színezéktől, tartósítószertől és ízfokozótól mentes Pikok Pure húskészítménycsaládját. Tavaly augusztusban az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között elsőként jelent meg helyben sütött bio pékáruval, 2019 végén pedig kizárólag növényi alapú, húspótló készítményekkel bővült termékkínálata. A „Next Level Meat” saját márkanév alatt kifejlesztett új, 100 százalékban vegán termékek alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé.
A Lidl Magyarország a kezdetektől fogva elkötelezett olyan társadalmi célú kezdeményezések mellett, amelyekkel segíti, támogatja a hátrányos helyzetű gyermekeket és a rászoruló családokat. Az áruházlánc az elmúlt években több mint 300 millió forinttal járult hozzá több ezer család és gyermek életminőségének javulásához. //
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >