Szlovákiában is legális lesz a pálinkafőzés saját termesztésű gyümölcsből
Szlovákiában is legális lesz a pálinkafőzés a saját termesztésű gyümölcsből. A magyar-szlovák Most-Híd párt javaslatát szerdán hagyta jóvá a koalíciós szlovák kormány – jelentette a TASR szlovák közszolgálati hírügynökség.
A vonatkozó törvény módosítását még a parlamentnek is jóvá kell hagynia, miután azonban a kormánykoalíciónak többsége van a törvényhozásban, ez már csak formalitás.
A most elfogadott javaslat szerint a szigorúan magánhasználatra szánt pálinkafőző személynek több mint 18 évesnek kell lennie, és évente legfeljebb 25 liter pálinkát főzhet, amelyet tilos kereskedelmi úton értékesítenie. Amennyiben egy közös háztartásban több személynek van joga a pálinkafőzésre, az évente maximálisan előállítható pálinka szintén 25 liter lesz. Amennyiben a pálinkát főző személy büntetett előéletű, arról tevékenysége megkezdése előtt értesítenie kell az illetékes állami szerveket.
Szlovákiában a múltbeli hagyományok ellenére a magánjellegű pálinkafőzés eddig tilos volt és törvénysértésnek számított. Ennek ellenére – véli a szlovák sajtó – aránylag sokan főztek pálinkát. „A jelenlegi szabályozás nem kielégítő, mert az egyértelmű tiltás és a fenyegető büntetőeljárás ellenére a szeszes italok magánjellegű előállítása nem lebecsülhető mértékű” – olvasható a Most-Híd képviselőinek előterjesztésében is. Szerintük a megoldást a magánjellegű pálinkafőzés törvényes engedélyezése és szabályozása jelenti. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >Lassuló infláció, de továbbra is dráguló élelmiszerek Szlovákiában
Szlovákiában szeptemberre 2,6 százalékra mérséklődött az infláció, azonban az élelmiszerárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >