Szeptemberben történelmi mélyponton a német fogyasztói hangulat
A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint szeptemberben ismét romlott a fogyasztói hangulat az országban az energiaválsággal, a magas inflációval és a COVID-19-hez kapcsolódó bizonytalanságokkal kapcsolatos aggodalmak miatt.
Az augusztusban elért történelmi mélypont után a fogyasztói hangulatindex ebben a hónapban tovább csökkent. A HDE szerint nem látszik trendforduló, és a következő hónapokat valószínűleg a fogyasztói visszafogottság jellemzi majd. A fogyasztók pesszimista véleménye az általános gazdasági helyzetről összhangban van a vállalkozásokéval.
Tavaly a fogyasztók gazdasági várakozásai lényegesen jobbak voltak, de saját jövedelmi várakozásainak csökkenése meredek hangulatromlást okoz. A háztartások rendelkezésre álló jövedelme a megélhetési költségek emelkedésével csökken, így a fogyasztóknak kevesebb pénzük marad a magánfogyasztásra. Az, hogy a következő hónapokban több pénzre lesz szükség a megélhetési kiadásokra, a vásárlási hajlandóság és a megtakarítási hajlandóság tendenciájában is tükröződik.
A fogyasztók vásárlási hajlandósága tovább csökken, és új történelmi mélypontra esett. Ugyanakkor a fogyasztók nem tervezik nagyobb összegek félretételét vagy megtakarítását sem. Bár a közeljövőben az áremelkedés enyhülésére számítanak, a jelenlegi költekezési hajlandóság valószínűleg folytatódik – jegyezte meg a HDE.
Mivel a költségek további alakulása egyelőre nem látható előre, a fogyasztói hangulat várhatóan nem fog javulni az elkövetkező hetekben és hónapokban. A HDE figyelmeztetett, hogy ősszel további bizonytalanságok merülhetnek fel az energiaellátás és a világjárvány kapcsán. A fogyasztói hangulat érezhető javulása ezért a jövő év tavasza előtt nem valószínű.
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >