Sokszor zavarosak a „zöld” reklámüzenetek a GVH szerint
A Gazdasági Versenyhivatal gyorsvizsgálata alapján a vállalkozások fenntarthatóságra utaló reklámkommunikációi sok esetben nem párosulnak a fogyasztók számára könnyen elérhető és releváns alátámasztással. A GVH ugyanakkor pozitív példákat is talált a hazai gyakorlatok között.
A 2022 novemberében kezdődött, fenntarthatósági reklámüzenetekre vonatkozó piacelemzés részeként a GVH 2023 februárjában egy átfogó gyorsellenőrzés (ún. sweep) keretében 60 hazai weboldal kommunikációját tekintette át a különböző fogyasztási cikkekre vagy csomagolásukra vonatkozó „zöld” állításokat illetően.
Az elemzés eredményei alapján a fenntarthatósági információk általában nem rendszerezettek, sok helyen pedig nincsenek, vagy hiányosak az alátámasztások. Vannak, ahol hiányoznak konkrétumok, és olyan is, ahol az információk évek óta nem lettek frissítve.
Ugyanakkor követendő jó gyakorlatokat is találtak, mint például a „fenntarthatósági szószedet” vagy az átlátható és jól strukturált éves fenntarthatósági jelentések.
A februári gyorsvizsgálat a várhatóan 2023 nyarán lezáruló átfogó piacelemzés része, amelynek egyik célja, hogy szempontokat adjon a jogalkotó számára egy egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetéséhez, amellyel erősödhet a fogyasztók bizalma a fenntarthatósági állítások iránt. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a fenntarthatóság a vállalkozások számára is nyereséges
Azok a vállalatok, amelyek működésükbe beépítik a fenntarthatóságot, jelentős előnyöket…
Tovább olvasom >Hatalmas sikerrel zárult a Perwoll fenntartható divat napja
A vintage kincsektől, a legvadabb összeállításokig, a Fenntartható Divat napján…
Tovább olvasom >A Danone kutatása a növényi termékek népszerűségét vizsgálta
A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett az öt kelet-közép-európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,2, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,6…
Tovább olvasom >Jelentős emelkedés a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
Márciusban jelentősen, 2%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >NGM: egyre dinamikusabb a fogyasztás helyreállása, márciusban 4,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ezzel már három egymást követő hónapban nőtt a fogyasztás
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >