Sokszor zavarosak a „zöld” reklámüzenetek a GVH szerint

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 03. 30. 16:37

A Gazdasági Versenyhivatal gyorsvizsgálata alapján a vállalkozások fenntarthatóságra utaló reklámkommunikációi sok esetben nem párosulnak a fogyasztók számára könnyen elérhető és releváns alátámasztással. A GVH ugyanakkor pozitív példákat is talált a hazai gyakorlatok között.

A 2022 novemberében kezdődött, fenntarthatósági reklámüzenetekre vonatkozó piacelemzés részeként a GVH 2023 februárjában egy átfogó gyorsellenőrzés (ún. sweep) keretében 60 hazai weboldal kommunikációját tekintette át a különböző fogyasztási cikkekre vagy csomagolásukra vonatkozó „zöld” állításokat illetően.

Az elemzés eredményei alapján a fenntarthatósági információk általában nem rendszerezettek, sok helyen pedig nincsenek, vagy hiányosak az alátámasztások. Vannak, ahol hiányoznak konkrétumok, és olyan is, ahol az információk évek óta nem lettek frissítve.

Ugyanakkor követendő jó gyakorlatokat is találtak, mint például a „fenntarthatósági szószedet” vagy az átlátható és jól strukturált éves fenntarthatósági jelentések.

A februári gyorsvizsgálat a várhatóan 2023 nyarán lezáruló átfogó piacelemzés része, amelynek egyik célja, hogy szempontokat adjon a jogalkotó számára egy egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetéséhez, amellyel erősödhet a fogyasztók bizalma a fenntarthatósági állítások iránt. //

 

A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.

Kapcsolódó cikkeink