Hatalmas sikerrel zárult a Perwoll fenntartható divat napja

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 05. 07. 11:23

A vintage kincsektől, a legvadabb összeállításokig, a Fenntartható Divat napján a résztvevők számos fantasztikus kollekciót csodálhattak meg a kígyózó sorokban vonuló modelleken. Ez alkalommal azonban a tervezőknek is kijutott a rivaldafényből.

A Fenntartható Divat napján nem volt hiány a színes outfitekből, nem csak a kifutón, de a nézőtér soraiban sem. A rendezvény tematikájának köszönhetően a látogatók nagy része is vintage, second hand, vagy egyedi tervezésű ruhákban jelent meg a helyszínen, ezzel is támogatva a fenntartható divatot. A kifutón pedig elsőként a legismertebb budapesti vintage ruhaboltok – a Szputnyik, a Lovechild, a TypoVintage és a ReClaim -, egy Perwoll inspirálta színpompás fashion show-al nyitották meg a rendezvényt, amin ráadásul több influencer, köztük Cynthia Dictator, Bolla Viki és B. Nagy Réka is felvonult a modellek közt. Majd Cakó Kinga (CAKO), Bódis Boglárka (Elysian), Kerényi Virág, Majoros Zita (PRINTA) munkái bizonyították be, hogy a fenntarthatóság is lehet trendi. Nem utolsó sorban pedig a rendezvényen debütált Kiss Tibi Amore márkájának első kollekciója is, amelynek nem csak az előállítását, de a megjelenését is a természetesség jellemezte.

A kivételes divatbemutatókat kerekasztal beszélgetések kötötték össze, amelyeken Csalár Bence vezetésével több szakmabeli, köztük a felvonuló kollekciók tervezői is arról meséltek, hogyan is lehet a divatszakma fenntartható, és mit tehetnek ők gyártóként, illetve mi magunk fogyasztóként azért, hogy csökkentsük a divatipar ökológiai lábnyomát.

Mindeközben a rendezvény résztvevői olyan magyar designerek munkáit is megcsodálhatták a szünetekben, mint Vágó Réka, Reményi Éva, Vengru, Tipton, Kerényi Virág x Batz és a Mitter Sisters, akik accessories kollekciójából hozták el pop-up kiállításukat. Valamint Csalár Bence könyveivel is megismerkedhettek. 

„Hatalmas örömünkre szolgált látni, hogy a Fenntartható Divat napja ekkora tömeget vonzott a Magyar Nemzeti Múzeumba, és hogy ennyi ember érdeklődik a fenntartható divat iránt. Már a regisztrációs helyek is olyan sebességgel fogytak az eseményre, hogy biztosak voltunk benne, hogy az idei rendezvény felülmúlja a tavalyit, és ez így is lett.”

mesélte Szirmák-Szabó Viktória, a Perwoll brand managere.

Kapcsolódó cikkeink