Saját márkás tej hódít el értékesítést az Arla Foodstól
Csökkentette éves árbevételére vonatkozó várakozását az Arla Foods a kereslet saját márkás tejtermékek felé tolódása okán csökkenő tejárak miatt. A dániai székhelyű vállalatra a növekvő termelési volumen és a csökkenő fogyasztói eladások miatti árcsökkenés, valamint a megemelkedett alapanyag-, csomagolási és energiaköltségek is hatottak.
Az Arla legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban, ahol mintegy 2000 gazdálkodója van, a nettó árbevétel 16,9%-kal 1,37 milliárd fontra emelkedett a márkás termékek értékesítésének visszaesése mellett. A vásárlókat a megélhetési válság közepette támogatandó, az Arla csökkentette a Lurpak termékek árait és kiszerelésméretét.
A cég emellett két hónappal ezelőtt további áremelésekre és „tejtermelési válságra” figyelmeztetett a kínzó munkaerőhiány miatt: egy a gazdák körében végzett felmérés szerint többségük 2019-hez képest nehezebben talál munkaerőt, aminek okát az Arla a munkavállalók szabad mozgásának Brexittel való megszűnésében látja.
Kapcsolódó cikkeink
Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >Országszerte elérhető lesz a Despar Italia üzleteiben az S-Budget márka
Az olasz Despar Italia, az SPAR koncesszió tulajdonosa, országosan elérhetővé…
Tovább olvasom >Új saját márkát indított a Jumbo Hollandiában és Belgiumban
Jumbo’s néven új saját márkás termékcsaládot vezetett be a Jumbo…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >