Magazin: Hatékonyabb, megbízhatóbb a print a közösségi médiánál

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 02. 08. 07:43

Az erős fogyasztói bizalom erőteljesebb vásárlási szándékot jelent. Egy új tanulmány szerint a fogyasztók jobban bíznak a napilapokban olvasható hirdetésekben és tartalmakban, mint a más médiacsatornákon megjelenőkben.

NewsMediaWorks által megrendelt új tanulmány szerint a fogyasztók jobban bíznak a napilapokban olvasható hirdetésekben és tartalmakban, mint a más médiacsatornákon megjelenőkben.

Az új kutatás szerint az újsághirdetések nagyobb értéket képviselnek a fogyasztók számára, a digitális hirdetések pedig kisebbet.

A Galaxy Research tanulmánya 10 médiacsatorna tartalmát és hirdetéseit vizsgálva közvetlen kapcsolatot talált a kettő között, a hírmédiában a legmegbízhatóbb hirdetésekkel.

Az ADTRUST tanulmány, amelyben a Galaxy 2863 18+ korú ausztrált kérdezett meg, a különböző médiacsatornákat egy hirdetési bizalmi mátrixon helyezte el (Ad Trust Matrix), 20 egyedi elem alapján mérve, négy alapkategóriába sorolva ezeket – szavahihetőség, hasznosság, kifejtett hatás és bizalom. Így betekintést nyerhetünk abba, hogy az olvasóközönség milyen mértékig bízik az általa fogyasztott tartalmakban és az ott megjelenített hirdetésekben.

A kiválasztott médiumok a következők voltak:

napilapok – országos, metró (ingyenes), regionális és helyi (vmilyen közösségi)

televízió

rádió

magazinok

mozi

outdoor

digitális hírmédia – újságok weboldalai és appok

közösségi

keresők és más weboldalak

A tanulmány szerint a közönség bizalma az újságokban megjelenő hirdetésekben volt a legnagyobb, ezt követték: mozi, rádió, magazinok és digitális hírmédia. A legkevésbé bíztak a közösségi médiában, ezt követték a keresők és egyéb weboldalak. A digitális médiumok közül legmegbízhatóbbnak a hírmédiumok bizonyultak.

A tartalom iránti bizalom esetében a felhasználók az összes médium közül az országos, regionális és közösségi újságokat nevezték meg, ezt követték az ingyenes lapok, rádió, magazinok és digitális hírmédia.

A tanulmányt az alábbi három mondattal lehet összefoglalni:

A médium kiválasztásánál a hirdetők számára a legfontosabb tényező, hogy a fogyasztók milyen üzenetekben bíznak meg.

A tartalomba vetett nagyobb bizalom a hirdetés iránti nagyobb bizalmat is jelenti, ami nagyobb vásárlási szándékhoz vezet.

A hírmédia nyomtatott és digitális formában is rendkívül megbízható tartalmat és hirdetéseket jelent.

A hírmédia fontos szerepet tölt be a termékek megítélésében. Szállítja azokat a tényeket és elemzéseket, amelyek fontosak a számunkra. A valahova tartozás és közösség érzését teremti meg – legyen szó egy helyi elővárosról, lelkes rajongókról, autóbolondokról vagy bármilyen meggyőződésről. //

Kapcsolódó cikkeink