A játékon belül elhelyezett reklámok hatékonyan ragadják meg a fogyasztók figyelmét

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 07. 12. 09:47

A játékon belüli reklámok hatékonyabban vonzzák magukra a fogyasztók figyelmét, mint a digitális reklámok más formái – derül ki egy kétéves vizsgálatból, amely a digitális reklámok és a játékok figyelemre gyakorolt hatásának megismerésére irányult.

Az Anzu játékon belüli hirdetési platform és a Lumen Research globális technológiai vállalat által végzett kutatás a közvetlenül a gaming-világban való reklámozásban rejlő lehetőségeket vizsgálta.

A kutatás szerint a játékon belül elhelyezett hirdetések megtekintési aránya átlagosan 98% szemben a Lumen által a digitális hirdetésekre vonatkozóan meghatározott 78%-kal. Az ilyen hirdetések megtekintésének időtartama is jellemzően hosszabb: átlagosan 3,1 másodperc, ami 0,2 másodperccel több, mint más digitális – így a közösségi médiában megjelenő – hirdetések esetében.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy a játékra irányuló figyelem kiterjed-e a reklámokra is, és megállapította, hogy a játékon belüli reklámok felidézési aránya átlagosan 49%-os volt (de ez az arány akár 97%-ot is elérhet).

Mivel minden tíz játékosból hat valószínűleg vásárol azt követően, hogy látott egy-egy ilyen játékon belül elhelyezett reklámot, a vizsgálat azt is feltárta, hogy ezek a reklámok hogyan befolyásolják a márkapreferenciát és a vásárlási szándékot.

Az átfogó tanulmány a maga nemében a legnagyobb és a Cannes Lions rendezvényen egy exkluzív panelbeszélgetés keretében megvitatásra is kerül.

Marketing Beat

Kapcsolódó cikkeink