PLMA környezetvédelmi hírek
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című májusi hírlevelének egyik kiemelt témája az élelmiszer kiskereskedelem szereplőinek környezetvédelmet érintő újdonságai. Részletesen az Egyesült Királyságban induló kezdeményezés és a dm új sajátmárkás termékcsaládja kerül bemutatásra. A rövid hírekben olasz és belga fenntarthatósági aktualitások szerepelnek.
Angol újrahasznosítási jelölés
A termékcsomagolásokon új jelölések feltüntetését vezették be az Egyesült Királyságban, hogy meggyőzzék a fogyasztókat, töltsék újra vagy vigyék vissza az üzletekbe a használt csomagoló anyagokat. A kezdeményezést szinte minden kereskedelmi lánc és beszállító támogatja és a teljes food és non-food, márkás és sajátmárkás spektrumon meg fogják jeleníteni.
Az újrahasznosítási jelöléseket a Sheffield Egyetem segítségével fejlesztették ki és fő célja, hogy jelentős előrelépést generáljon a műanyagellenes harcban. Három féle variációt különböztetnek meg: “Return to refill” (vidd vissza újratöltésre), “Refill in store” (töltsd újra a boltban) és “Refill at home.” (töltsd újra otthon). Az egységesített jelölés segíthet a fogyasztóknak megérteni, mit is tegyenek a kiürült csomagoló anyagokkal és ezáltal tudatosabban döntsenek a boltban arról, hogy mit vásárolnak. A kezdeményezést támogatók szerint az újratölthetőség nagy szerepet játszik a csomagolás környezetre gyakorolt káros hatásainak mérséklésében.
A dm új márkája
A német dm bevezette első, környezet-semleges termékcsaládját „Pro-Climate” márkanéven. A termékcsaládban megtalálhatók testápolási cikkek, mosó- és tisztítószerek valamint higiéniai termékek. Minden testápolási cikk tanúsított természetes, natúr kozmetikai készítmény.
A termékcsalád minden egyes tagja úgy készült, hogy a gyártási folyamatot, az alapanyagokat és a csomagolást is a környezetvédelmi szempontok alapján optimalizálták, amennyire csak lehetséges volt. A fennmaradó, elkerülhetetlen gyártási és környezeti hatásokat pedig fenntarthatósági szempontokkal komppenzálták.
A Morrisons lett az első brit szupermarket, amely saját márkájú szilárd sampont és hajbalzsamot kínál. A termékek akár harminc mosásra is elegendőek, vegánok, 100% -ban műanyagmentesek és teljesen újrahasznosítható kartondobozokba vannak csomagolva.
A Delhaize bejelentette, hogy Belgiumban immár mind a 763 üzlete CO2-semleges.
A Despar Italy 2020-ban több mint 200 új terméket dobott piacra, és mind a 17 sajátmárkás termékcsaládjuk 3300 cikkelemét újratervezték. Az idei új bevezetések a fenntarthatóság, a körforgásos gazdaság és a terület témáit fogják átölelni. A saját márkás forgalmuk elérte a 387 millió eurót, és a 2021-es cél meghaladja a 400 milliót.
Az olasz Selex kiskereskedelmi csoport 2022 végéig újrahasznosított anyagok felhasználásával kívánja csökkenteni a sajátmárkás termékei csomagolásának mennyiségét. A cél a műanyag felhasználás 9%-os csökkentése, valamint az, hogy az új műanyag felhasználás 30% -át újrahasznosított műanyaggal váltsák ki.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >