Meglepő változások az online tartalomfogyasztásban
Meglepő változások az online tartalomfogyasztásban
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer adatai alapján az elmúlt évben jelentősen átalakult az egyes célcsoportok internethasználata, illetve a fogyasztott tartalom jellege is.Miközben folyamatosan nő az inter-neteléréssel rendelkezők száma (ezen...
Tovább olvasom
A szomszédok versenye hajtja a kertpiacot
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Szakértő díszkertészek szerint a polgári kertélet fejlődését a jólét és a rivalizálás ösztönzi. Jól tükrözi az életmódváltást, hogy ma már az ország ezernél több, kertészeti cikkekkel foglalkozó szakosodott árudájában és...
Tovább olvasom
Külföldi piacok – Németország
Kényelmesen és kellemesen vásárolnak a németek
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Amíg a magyarok számára a kényelem kiemelkedő szerepet játszik a boltválasztásban, addig a németek számára igen fontos, hogy a vásárlás kellemes is legyen. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen...
Tovább olvasom
Stabil joghurtpiac erős gyártói márkákkal
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Erősödtek a gyártói márkák a gyümölcsjoghurt bolti forgalmában. Piaci részesedésük ugyanis értékben 1, mennyiségben 3 százalékponttal javult, a kereskedelmi márkákkal szemben, 2009. március–2010. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest, derül...
Tovább olvasom
Ivójoghurtok feljövőben
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A joghurt tavaly is „válságállónak” bizonyult, hiszen növelte eladásait a Nielsen szerint. A tejtermékpiacon belül a kenhető termékek és a túró után a joghurt volt tavaly a legdinamikusabban növekvő piac....
Tovább olvasom
Tavaly kevesebbet költöttek a háztartások joghurtokra
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A tavalyi évben bővült a joghurtok vásárlói hatóköre, a háztartások 86 százaléka vásárolt joghurtot 2009-ben – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A fogyasztók 81...
Tovább olvasom
Kedvező fordulat a jégkrémek bolti eladásában
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Javult a jégkrém piaci pozíciója. Kiskereskedelmi forgalma ugyanis mind értékben, mind mennyiségben nőtt 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz hasonlítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Értékét...
Tovább olvasom
Jégkrém-élmények a márkatermékektől
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Mintha nem fogna a válság a jégkrémeladásokon – a Nielsen piackutató javulásról számol be. Ha a trend mögé nézünk, azt láthatjuk, hogy ennek a fejlődésnek a fő mozgatója a saját...
Tovább olvasom
A nagyobb kiszerelések jobban visszaestek
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint 2009-ben a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet. A vásárlási gyakoriság azonban csökkent az előző évhez képest.A...
Tovább olvasom
Növekedés értékben és mennyiségben
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Erősödött az ásványvíz piaci pozíciója a kiskereskedelemben. Az egy évvel korábbi, csökkenő trendekkel szemben nőtt a bolti eladása értékben is, mennyiségben is. De kedvezőbbek az ásványvíz mutatói az élelmiszerek átlagos...
Tovább olvasom
Áremelkedést hozhat az idei ásványvízszezon
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Közeledik újra a meleg idő, és a nyári szomjoltás egyik slágerterméke minden bizonnyal idén is az ásványvíz lesz. Az idei szezon előtt azonban a szokottnál is több a kérdőjel. A...
Tovább olvasom
Ausztráliában is Puskás Öcsivel reklámoz a Szentkirályi
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Április végén indult el a Szentkirályi év végéig tartó reklámkampánya, amelynek arca idén a világhírű magyar focista, Puskás Öcsi lett. Mint Balogh Levente tulajdonos lapunknak elmondta, a kiskereskedelemben már mindenhol...
Tovább olvasom
Stabilan legkedveltebb a fehérítő fogkrém
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Csak a hipermarketben és az 51–200 négyzetméteres csatornában nőtt a fogkrém kiskereskedelmi forgalma értékben is, mennyiségben is, 2009. március–2010. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest, derül ki többek között a...
Tovább olvasom
Fogas kérdések
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Polarizálódik a magyar szájápolási piac. Miután még mindig vannak, akik nem fordítanak gondot a fogápolásra, így az alaptermékekben rejlő potenciál nem lebecsülendő. Másrészt növekszik a speciális problémákra választ adó, prémium...
Tovább olvasom
Lábra kap a funkcionalitás
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Kevesebb lábápoló készítményt vásárolnak a magyar fogyasztók, de több lábápolási eszközbe ruháznak be. A cipők egyre kelendőbbek a hipermarket csatornában is, hiszen a vevők nagyon árérzékenyek. A csökkenő piacon a...
Tovább olvasom
Erősek a cipőápoló márkák
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Felülről közeledik az évi félmilliárd forint felé a cipőápoló szerek kiskereskedelmi eladása. Értékben 13 százalékkal csökkent a bolti forgalom tavaly, az előző évhez viszonyítva. Mennyiségben pedig mínusz 20 százalékot regisztrált...
Tovább olvasom
Szomorú vasárnap?
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Magyarországon egyelőre még döntetlennek tűnik az áruházláncok és szakszervezetek között folyó harc eredménye a kereskedelemben az elmúlt tíz évben általánossá vált vasárnapi nyitva tartás körül. A vita immáron európai szintéren...
Tovább olvasom
Ellenőrzött flották
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Járműkövető rendszer, műholdas flottamenedzsment-rendszer, GPS műholdas járműkövetés – sok cég forgalmaz ilyen termékeket. Ami megkülönbözteti őket, az az, hogy milyen pluszlehetőségeket, szolgáltatásokat, speciális járműkövetési funkciókat biztosítanak flottakövető rendszerük alkalmazása során,...
Tovább olvasom
PDA és okostelefon: összeérőben
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Attól függetlenül, hogy a vásárlói lánc melyik elemét nézzük, legyen szó gyártói, szállítói, viszonteladói, kereskedői vagy ügyfélviszonyról, a papírozás, a táblázatok és a mechanikus folyamatok már mind elavulttá váltak. Amióta...
Tovább olvasom
Kulisszatitkok
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A válság generálta költséghatékonyság és szervezeti átalakítás kényszere kihatott a végrehajtásért felelős értékesítési csapatokra is. Van, ahol teljesen, van, ahol részlegesen vagy kiegészítő jelleggel kiszervezték a munkát, külsős, úgynevezett outsourcing...
Tovább olvasom
Térdre vagy talpra?
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
„Ki az Önök közül, aki meg van győződve a nyer-nyer alapú üzleti kapcsolat helyességében?” A jelenlévők 90 százaléka feltette a kezét. „A perceik meg vannak számlálva!” – szólalt meg az...
Tovább olvasom
Magyar delegáció Párizsban
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Öten képviselték a POPAI Magyarország Egyesületet a Marketing at Retail Show Paris kiállításon, ahova több mint 15 800 szakember látogatott el és tekintette meg a 215 standot. A POPAI Awards...
Tovább olvasom
Hazai POP-verseny
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A POPAI Magyarország Egyesület csatlakozik a nemzetközi POPAI Awards rendezvénysorozathoz és meghirdeti a vásárláshelyi eszközök hazai versenyét.A pályázati kiírást hamarosan több kapcsolódó honlapon, hírlevélben és nyomtatásban is közzéteszik. A nevezett...
Tovább olvasom
Magánélet közszemlén
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A vevők okostelefonjaikkal vásárlás közben összehasonlíthatják az adott üzlet árait más boltokéval. Ugyanez a technológia visszafelé is működik, így a kereskedőknek is számos lehetőséget nyújt. Egy nemrégiben alakult kaliforniai vállalkozás,...
Tovább olvasom
A negyedik képernyő
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Nagy port vert fel a Nielsen első negyedéves jelentése, amelyben a tv-, számítógép- és mobiltelefon-kijelző után negyedik képernyőként emlegetett, otthontól távol sugárzott adások és hirdetések hatékonyságát auditálták. Ezeket a képernyőket...
Tovább olvasom
Design és márkaépítés P&G módra
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Az instore marketing jelentősége egyre növekszik. A termékek valódi megmérettetése bolti környezetben, a polcokon történik.Az awareness alakításában, egy amerikai Nielsen-riport szerint, az instore fontosabb szerepet játszik, mint a tv. A...
Tovább olvasom
Kategóriaazonosító kihelyezés
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
A legújabb vásárlóimagatartás-vizsgálatok szerint a vevők egy-egy árucsoport legmarkánsabb termékével azonosítják be a teljes kategóriát. A vásárlói szokások ismerete az energiaital-kategória szárnyalásához is hozzájárulhat.Az energiaital az a dinamikusan fejlődő kategória,...
Tovább olvasom
Promócióban a legjobbak
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Egész napos, gazdag szakmai program és a promóciós tevékenységhez kötődő új szolgáltatások bemutatkozása után 6 oklevél, 10 érem, 2 különdíj talált gazdára „Az év legsikeresebb promóciója 2009” verseny díjátadó ünnepségén....
Tovább olvasom
Eltávolítja a foltokat, megőrzi a színeket
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Bronz: Clorox Color nyereményjátékA Clorox márka forgalmazója a legnagyobb magánkézben levő magyar disztribútorcég, a DunaPro Zrt., amely körülbelül 7500 boltot lát el direkt módon. 2008 nyarán vezették be a hazai...
Tovább olvasom
Már 70 éve ébred velünk a világ
Dátum: 2010-05-20 08:00:00
Bronz: 70 éves a NESCAFÉA NESCAFÉ 70. születésnapját 2009. május 14-től július 1-ig tartó promóciósorozattal ünnepelte a Nestlé Hungária Kft. A SPAR, Coop, Tesco és Penny üzletekben egymást követték a...
Tovább olvasom