Bolgár nyugdíjasok rohanták meg a Lidl áruházakat
Nyugdíjasok rohamoztak meg Lidl áruházakat Bulgáriában múlt csütörtökön. A boltok nyitásakor hatalmas akciókat hirdettek, fillérekért kínálták a banánt és az uborkát – ezért alakult ki több helyen is tömegnyomor.
Egy szófiai áruház reggeli nyitása elsősorban a közeli lakótelepen élő nyugdíjasokat vonzotta a Lidl-höz. Az azonban a nyitás utáni percekben kiderült, hogy a dolgozók egyszerűen nem tudják kezelni a hatalmas tömeget. A biztonsági őrök képtelenek voltak megfékezni az indulatokat: egy nőhöz mentőt kellett hívni, mert sérüléseket szenvedett a tülekedésben.
Bolgár lapértesülések szerint nem csak a fővárosban alakultak ki hasonló tömegjelenetek, hanem más üzletekben is elszabadultak az indulatok.
A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011 februárjáig. Milena Dragiiska, az áruházlánc bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.
A német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forint) fektet a bolgár piacba. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok generálják Bulgáriában.
A négy legnagyobb magyar diszkontlánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – a tavalyi összesített statisztikák szerint egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk egyik évről a másikra 14 százalékkal emelkedett, és tavaly meghaladta a 430 milliárd forintot.
Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >