Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban márciusban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban márciusban.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden közzétett adatai szerint márciusban az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom az elemzők által várt 0,6 százaléknál nagyobb mértékben, 0,8 százalékkal, 2022 szeptembere óta a leggyorsabb ütemben nőtt, az Európai Unióban pedig 1,2 százalékkal bővült februárhoz képest, amikor az euróövezetben 0,3 százalékos, az EU-ban pedig 0,1 százalékos forgalomcsökkenést regisztráltak januárral összevetve.
Az Európai Unióban az előző hónaphoz képest márciusban az élelmiszerek, italok és dohánytermékek kiskereskedelmi forgalma 0,8 százalékkal bővült, az üzemanyag kivételével a nem élelmiszertermékeké 0,5 százalékkal nőtt, az üzemanyagoké 1,5 százalékkal emelkedett.
Éves összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom a februári 0,5 százalékos zsugorodást követően 0,7 százalékkal bővült márciusban. Az idei március volt az első hónap 2022 szeptembere óta, amikor az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom növekedést mutatott éves összehasonlításban.
Az Európai Unióban a kiskereskedelmi forgalom a februári stagnálás után márciusban 2,0 százalékkal nőtt éves bázison.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU egy évvel meghosszabbította az ukrán és a moldáv termékek vámok és mennyiségi korlátozások nélküli uniós behozataláról szóló szabályokat
Az Európai Unió Tanácsa további egy évvel meghosszabbította annak az…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: Bízunk abban, hogy most már visszatérhet a kiskereskedelem a régi, Covid előtti mederbe
2023 márciusa újabb jelentős fordulatot hozott a magyar kiskereskedelmi szektorban,…
Tovább olvasom >Az első negyedévben 6,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az első negyedévben, a nyers adatok alapján 6,4 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >„A szurkoló benned van!” – a magyar labdarúgó-válogatottat támogató kampányt indít a MOL
Együtt szurkol a magyar válogatottnak Lukács Laci, Epres Panni, Marics…
Tovább olvasom >