Nobilis Márton: a sonka, tojás, torma külön figyelmet kap a tavaszi szezonális ellenőrzésnél
Külön figyelnek a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzéseknél a húsvéti ünnep alatt nagyobb mennyiségben forgalmazott termékekre, például a tojásra, sonkára, tormára, édesipari termékekre vagy a borokra – mondta az Agrárminisztérium (AM) államtitkára csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Nobilis Márton közölte, az ellenőrzésben a kormányhivatalok és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) munkatársai közösen vesznek részt.
Az államtitkár szerint Nébih felelőssége az is, hogy „a magyar családok asztalára jó minőségű élelmiszer jusson azokban az időszakokban is, amikor a kereskedő szeretne mindent eladni”.
Kiemelte, az ellenőrzésnél nem nagy büntetések kiszabásáról van szó, hanem arról, hogy biztosítsák a fogyasztóknak, hogy ebben az időszakban is azt a minőséget kaphassák, amit elvártak.
Nobilis Márton a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában fontosnak nevezte, hogy mind a fogyasztók, mind a kereskedők figyeljenek az élelmiszerbiztonságra. Mindenkinek lehetősége van arra, hogy jelezze a Nébih zöld számán, ha egy termék romlott, minősége nem megfelelő.
Az államtitkár az M1 aktuális csatornán arra is felhívta a figyelmet, hogy a szülők szeretnek a gyerekeknek húsvéti nyulat ajándékozni, ugyanakkor mindenkitől azt kérte, állatvédelmi szempontok alapján fontolják meg, hogy tudnak-e otthon nyulat tartani.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 3 millió forintos bírságot szabott ki a Nébih strandbüfékre és streed food árusokra
A strandbüfék és a street food árusító helyek nyári szezonális…
Tovább olvasom >Nébih: kevés hiba a nyári táborokban
Az ellenőrzések számához képest kevés hibát tártak fel a Nemzeti…
Tovább olvasom >A Nébih a nyár folyamán is fejleszti az eGN-t
Folyamatos az elektronikus Gazdálkodási Naplót érintő fejlesztői munka a nyár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >