NIQ: A Lidl és a Marks&Spencer a karácsonyi verseny győztesei az Egyesült Királyságban
Az NIQ iparági adatainak tanúsága szerint a Lidl mellett a Marks & Spencer volt a karácsonyi időszakban a leggyorsabban növekvő szupermarket az Egyesült Királyságban.
Az NIQ szerint az M&S élelmiszer-eladásai értékalapon 12,1%-kal nőttek a december 30-áig tartó 12 hétben az előző év azonos időszakához képest, és a lánc a brit élelmiszerpiacon eddig birtokolt 0,1%-os részesedése ezzel 3,8%-ra emelkedett.
A háztartások közel 29%-a vásárolt az év utolsó hónapjában az M&S üzleteiben az előző év decemberi 27%-kal szemben, ami 500 ezer új vásárlót jelent.
Az M&S élelmiszervásárlóinak száma karácsonykor mindig megugrik, a lánc feladata az ő megtartásuk lenne az év többi részében.
Az NIQ szerint az utolsó 12 hetes időszakban az eladások a brit Lidl-nél 15,3%-kal, míg az Aldi UK-nél 11,4%-kal emelkedtek, így együttes piaci részesedésük 20,1%-ra nőtt.
A Kantar piackutató múlt heti adataival összhangban az NIQ úgy látja, hogy a piacvezető Tesco és a második helyezett Sainsbury’s is nagyon jól teljesített 7,4%-os, illetve 8,7%-os forgalomnövekedéssel, míg az Asda és a Morrisons 3,2%-os növekedésével lemaradt. (A Kantar kutatása az M&S-re nem terjed ki.)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Érkeznek a tanszerek a Lidl-áruházakba
Bár a nyári vakáció még tart, a Lidl Magyarország azonban…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >