NIQ: A Lidl és a Marks&Spencer a karácsonyi verseny győztesei az Egyesült Királyságban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 01. 11. 09:36

Az NIQ iparági adatainak tanúsága szerint a Lidl mellett a Marks & Spencer volt a karácsonyi időszakban a leggyorsabban növekvő szupermarket az Egyesült Királyságban.

Az NIQ szerint az M&S élelmiszer-eladásai értékalapon 12,1%-kal nőttek a december 30-áig tartó 12 hétben az előző év azonos időszakához képest, és a lánc a brit élelmiszerpiacon eddig birtokolt 0,1%-os részesedése ezzel 3,8%-ra emelkedett.

A háztartások közel 29%-a vásárolt az év utolsó hónapjában az M&S üzleteiben az előző év decemberi 27%-kal szemben, ami 500 ezer új vásárlót jelent.

Az M&S élelmiszervásárlóinak száma karácsonykor mindig megugrik, a lánc feladata az ő megtartásuk lenne az év többi részében.

Az NIQ szerint az utolsó 12 hetes időszakban az eladások a brit Lidl-nél 15,3%-kal, míg az Aldi UK-nél 11,4%-kal emelkedtek, így együttes piaci részesedésük 20,1%-ra nőtt.

A Kantar piackutató múlt heti adataival összhangban az NIQ úgy látja, hogy a piacvezető Tesco és a második helyezett Sainsbury’s is nagyon jól teljesített 7,4%-os, illetve 8,7%-os forgalomnövekedéssel, míg az Asda és a Morrisons 3,2%-os növekedésével lemaradt. (A Kantar kutatása az M&S-re nem terjed ki.)

ESM

Kapcsolódó cikkeink