Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada (34%) valamely kínai platformon, például az Alibabán, a Temun vagy a Sheinen történt. E platformok piaci részesedése (a rendelési gyakoriságot tekintve) jóval magasabb Spanyolországban, mint más európai országokban. Igaz ugyanakkor az is, hogy a spanyol fogyasztók jóval kevesebbet költöttek ezeken a platformokon, mint más országok fogyasztói.
Az NIQ fogyasztói online paneljének legutóbbi, 2024 első felében kilenc országban – az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Belgiumban, Ausztriában és Írországban – vizsgálta az Európában egyre népszerűbb kínai vásárlási platformok helyzetét.
A jelentése szerint a kínai platformok piaci részesedése Spanyolországban a legnagyobb, eléri a 34%-ot. Ehhez képest Olaszországban az online vásárlások 14%-a történt a Temu, az Alibaba vagy a Shein oldalon. Franciaországban ez az arány 9%, amelyet Németország követ 8%-kal és az Egyesült Királyság 6%-kal.
A spanyol fogyasztók 2024 első félévében fejenként átlagosan 497 eurót költöttek és ennél kevesebbet, 475 eurót csak az ír fogyasztók adtak ki ezeken az oldalakon. A németek viszont fejenként átlagosan 1125 euróért, míg a britek 997 euróért vásároltak, a francia fogyasztók pedig átlagosan 951 eurót fordítottak ezeken a felületeken különböző árucikkek rendelésére.
A rendelések számát tekintve, az legmagasabb az Egyesült Királyságban vásárlónként 22,7 vásárlással. Németországban a vásárlási gyakoriság 18,2 rendelés/vevő. A spanyol fogyasztók fejenként 12,1 megrendelést adtak le, amely több mint Olaszországban, Belgiumban és Írországban.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >