Nevet vált a McDonald’s Kínában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 10. 26. 11:00

Megváltozik a McDonald’s neve Kínában, legalábbis papíron – mondta el a cég szóvivője a Reutersnek. Erre azután kerül sor, hogy az amerikai gyorsétteremlánc eladta a kínai érdekeltségei nagy részét. A márkanév azért megmarad, az éttermeket sem fogják átnevezni Kínában – olvasható a portfolio.hu-n.

A McDonald’s kínai és hongkongi érdekeltségeinek nagy részét a CITIC és a Carlyle Group kockázati tőke társaság veszi meg. A CITIC kezébe 52 százalékos részesedés kerül, a Carlyle 28 százalékos részt kap, a McDonald’s pedig 20 százalékot tart meg.

Az eladással a cél az, hogy kibővítsék a hálózatot és a meglévő éttermekben felpörgessék az értékesítéseket. A tervek szerint megdupláznák a kínai éttermek számát: 2022-re 4500 éttermet terveznek.

Az új név „Golden Arches Co.” lesz, az éttermek elnevezését nem érinti a változás, csak a licenszek miatt lesz fontos – közölte a McDonald’s szóvivője. A „Golden Arches”, vagyis „arany ívek” a McDonald’s szimbóluma már 1968 óta, egy „M” betűt formál. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink