A digitalizáció hajtja a német gazdaságot
Németországban a munkahelyteremtés egyik motorja a gazdaság digitalizálása a Bitkom csütörtökön publikált prognózisa szerint – írja a portfolio.hu.
Az informatikai, távközlési és egyéb digitális technológiai ágazatok az idén 40 ezer új munkahelyet teremtenek Németországban. Az év végére már mintegy 1,2 millióan dolgoznak majd a szakmában, 3,5 százalékkal többen mint tavaly. A termelési érték pedig 1,5 százalékkal, 168,5 milliárd euróra emelkedik – véli az informatikai, távközlési és médiacégek szakmai képviseleti szervezete, a Bitkom (Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien e. V.).
A legerősebb növekedési motor az IT ágazat, ami az idén 2,5 százalékkal, 92,5 milliárd euróra növeli forgalmát, ezen belül is a szoftverfejlesztés 6,3 százalékkal, 26,0 milliárd euróra. Az informatikai szolgáltatások, a projektvezetés és tanácsadás 2,3 százalékkal, 40,8 milliárd euróra növeli forgalmát.
Viszonylag szerény, 0,7 százalékos ütemben növekszik a hardver üzletág forgalma, 25,4 milliárd euróra. Ezen belül az asztali számítógépek forgalma 8,4 százalékkal, a szervereké 7,0 százalékkal, a nyomtatóké 3,8 százalékkal csökken.
A távközlési piac forgalma az idén 1,1 százalékkal, 67,3 milliárd euróra emelkedik.A szórakoztató elektronikai ágazat forgalma az idén öt százalékkal, 9 milliárd euróra esik vissza.
A Bitkom számításai szerint a digitalizáció tavaly 36 ezer új munkahelyet teremtett Németországban, öt év alatt pedig 150 ezret. Nyilvántartásuk szerint tavaly év végén 82 ezer betöltetlen informatikai állás volt Németországban. A szakemberhiány egyre erősödik, hiszen 2017 végén még „csak” 55 ezer volt a betöltetlen munkahelyek száma. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >