Német területen ritkaságszámba megy az ingyenes kiszállítás
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedőknek csak egy töredéke kínál ingyenes házhoz szállítást – a többség 2-5 euró közötti összeget számol fel a szolgáltatásért – állapítja meg a német kiskereskedelmi intézet, az EHI legfrissebb felmérése.
A DACH-régióban vizsgált 81 működő online kiskereskedő közül mindössze négy biztosít ingyenes házhoz szállítást.
Három kiskereskedő esetében a szállítási költség átlagosan 2 euró alatt van, az eladók legnagyobb csoportja (47, azaz az összes 58%-a) átlagosan 2-5 eurót, 38 szolgáltató (47%) pedig átlagosan 5-10 eurót számít fel a megrendelés házhoz juttatásáért. Néhányan még ennél is többet kérnek a vásárlóktól a szolgáltatásért.
Az ingyenes szállítás tehát messze nem általános, sokkal inkább kivételes a DACH-régióban. Az EHI tanulmánya azt is kiemelte, hogy a három vizsgált országban nagy hangsúlyt helyeznek az online kiskereskedők a visszaküldések elkerülésére.
Az EHI közleményében a kutatási eredményeket annak tudja be, hogy az online kiskereskedők jelenleg némiképp „szembeszélben” kell, működjenek. Az intézet szerint „ideje felülvizsgálniuk folyamataikat és költségstruktúrájukat, és szükség esetén optimalizálniuk kell azokat”, hiszen „azt követően, hogy az online kiskereskedelem hosszasan növekedett a jelenlegi előrejelzések korántsem optimisták”.
Tavaly először fordult elő, hogy Németországban kétszámjegyű csökkenést regisztráltak az online költésekben – jelentette nemrégiben a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland.
Ugyanakkor a fogyasztók is figyelnek költéseikre, amint azt a héten közzétett Ecommerce Delivery Benchmark Report 2024 jelentés is mutatja, amely nyolc nagy online piacon – köztük Németországban és négy másik európai országban – végzett átfogó kutatáson alapul. Az Auctane tanulmánya szerint a fogyasztók a szállítási díjakat fontosság szempontjából a gyorsaság, a kényelem, a nyomon követés és a fenntarthatóság elé sorolják.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Átvételi pontokat tesztel a Rossmann Németországban
Átvételi pontokat kínál a jövőben az online rendelések számára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >