Német nyelvterületen a visszaküldés elkerülése az e-kereskedők egyik legfőbb prioritása
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedők kiemelt figyelmet fordítanak a visszaküldések megelőzésére, mivel egy visszaküldés átlagosan 5-10 euróba kerül nekik. Legjobb megoldásnak az e-kereskedők a részletes termékinformációt tartják.
A német EHI intézet 2023-ban a DACH-régió 81 online kiskereskedője körében a szállításról és a visszaküldések kezeléséről szóló felmérése szerint az e-kereskedők legtöbbje számára a visszaküldések megelőzése jelentik az elsőszámú prioritást.
Az online visszaküldések száma az élelmiszer és ital kategóriában a legalacsonyabb. A divatáru és kiegészítők értékesítőinél azonban a megrendelések jellemzően 25-50 százaléka, de egyes esetekben akár háromnegyede is visszaküldésre kerül. Az online vásárlók gyakran több terméket rendelnek különböző méretekben, a vásárlásról otthon döntenek, a többi terméket pedig visszaküldik. Az EHI szerint sok divatcég ezt nem csak, hogy tűri, de meg is könnyíti mondván, „ez a fajta kiválasztási folyamat az üzleti modell része”.
Az EHI tanulmánya szerint a visszaküldési arányok mellett a visszaküldési költségek is jelentősen eltérnek – átlagosan 5 és 10 euró között mozognak, habár például a lakberendezési kategóriában ennek az összegnek a dupláját is elérhetik. A megkérdezett online kiskereskedők 64 százaléka fedezi a visszaküldés költségeit, amit a nagy divatcégek, így például a H&M és az Inditex (Zara) egyre több országban hárítanak át a vásárlókra.
A legtöbb válaszadó (56 százalék) számára végső soron a visszaküldött tételek vizsgálata és minőségellenőrzése okozza a legnagyobb költséget.
Tízből hét megkérdezett rögzíti a visszaküldés okát abból a célból, hogy megfelelő intézkedéseket tudjon hozni.
Az online kiskereskedők 70%-a követi nyomon, hogy a vásárlók miért küldik vissza az árut.
A válaszadók túlnyomó többsége (86%) úgy látja, hogy az online áruházban megjelenített részletes termékinformáció kulcsfontosságú a visszaküldések arányának csökkentése érdekében. A pontos képek és termékleírások segítenek a vásárlóknak abban, hogy megalapozottabb vásárlási döntést hozzanak. A kiskereskedők szemszögéből további fontos intézkedések közé tartozik a biztonságos csomagolás, a személyes tanácsadásra szolgáló kapcsolattartási lehetőségek és a címellenőrzés.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >