Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást jelent a fenntarthatóság szempontjából. A csomagolásokat gyakran a termékek méretéhez képest aránytalanul választják ki, ami jelentős környezeti terhet okoz. Évente több milliárd dollárt költ a világ papíralapú csomagolóanyagok előállítására, amelyhez több mint hárommilliárd fát vágnak ki évente világszerte.
A túlméretezett csomagolás az online vásárlások jellegzetes problémája. A papírcsomagolás gyártása az elmúlt két évtizedben 65%-kal nőtt, és az online vásárlás terén az áruk csomagolása jelenleg átlagosan négy és félszer annyi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos bolti vásárlás során. Ez a jelenség nemcsak környezeti szempontból aggályos, hanem növeli a vállalatok karbonlábnyomát és hulladéktermelését – írja a BBC.
A vállalatok különböző megoldásokat próbálnak alkalmazni a csomagolás optimalizálására. A dobozméretet gyakran algoritmusok vagy szoftverek segítségével határozzák meg, de a rendelkezésre álló dobozok készlete és az emberi tényező is befolyásolhatja a döntéseket. Például, ha egy raktárban nincs megfelelő méretű doboz, akkor nagyobbat kell használni, ami túlméretezett csomagoláshoz vezet. Emellett a „csomagolópszichológia” is befolyásolja a döntéseket, mivel egyes fogyasztók nagyobb értéket tulajdonítanak a nagyobb csomagolásnak.
A környezeti terhek csökkentése érdekében a vállalatoknak olyan innovatív technológiákat kell alkalmazniuk, amelyek segítenek meghatározni az optimális dobozméreteket és minimalizálni a hulladékot. Az olyan vállalatok, mint a Lush, már bevezették a „meztelen” termék-szállítást, amely minimalizálja vagy teljesen megszünteti a felesleges csomagolást. Ezek a megoldások pozitív lépések lehetnek a fenntarthatóbb csomagolási gyakorlatok felé .
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Olívaolaj-ipar: Szükség van a megújulásra a fenntarthatóság érdekében
Az olívaolaj iparágon belül régóta hangoztatott igény, hogy a szektor…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Friss húsok és fagyasztott hústermékek árát csökkenti az ALDI
Az ALDI tovább folytatja az árcsökkentést: május elejétől 12 friss…
Tovább olvasom >