Mit iszik a világ?
Az IWSR italpiaci elemzése szerint a szeszes italok forgalmának globális volumene 2022-ben 5%-kal nőtt – a whisky és a rum hangsúlyával –, a fogyasztás ugyanakkor 2%-kal csökkent.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A whisky prémiumkategória a teljes szeszesital-kategória növekedésének egyik fő hajtóereje lesz, a prémium-plusz szegmens az előrejelzések szerint 2022–2027 között 4%-os CAGR-rel (éves átlagos változás) fog növekedni.
Az agávéból készült szeszes italok iránt továbbra is élénkül a kereslet, a kategória teljes növekedése 13%-os volt, elsősorban az amerikai piacok eredménye miatt.
A gin hosszú távon csökkenő tendenciát mutat az Egyesült Királyságban, és számos korábbi növekedési piacán, például Brazíliában, Dél-Afrikában és Ausztráliában.
A konyak volumencsökkenése az USA-ban és Kínában bekövetkezett visszaesésnek köszönhetően 10% volt.
A sör globálisan értékesített mennyisége 3%-kal nőtt, elsősorban Ázsia és Mexikó erős teljesítményének köszönhetően. A kategória 2022–2027 között várhatóan 1%-os CAGR-rel fog növekedni.
A bor 2022-ben a 10 legerősebb piacán 5% volumenveszteséget szenvedett el, és növekedés a következő öt évben sem várható. A pezsgőnek viszont kedvezőbbek a kilátásai, az előrejelzések szerint 20%-os mennyiségi CAGR-növekedés várható 2022–2027 között.
Az értékesített RTD-k mennyisége 2018–2021 között évente átlagosan 20%-kal nőtt, de 2022–2027 között a növekedés üteme várhatóan 3%-os CAGR-növekedésre mérséklődik.
A szakértők szerint az iparág továbbra is jelentős értéknövekedést fog felmutatni. A pandémia segítette az olyan trendek fejlődését, mint az otthoni fogyasztás és a mértékletesség; ezek a fogyasztási formák feltehetően tartósak lesznek. //
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >