Mindenki szép, mindenki egészséges!
Az egészségtudatosság egyre meghatározóbb eleme a fogyasztói magatartásnak – állítja a METRO közelmúltban készült trendriportja. A cég alapanyagtrendekben jártas szakértői már év elején azt jósolták, hogy 2018 az alternatív hozzávalók éve lesz. Mit mond az üveggömb?
• A finomított cukrok helyett előtérbe kerülnek a csökkentett cukortartalmú édességek, melyek iránt a vendéglátásban is észrevehetően megnőtt a kereslet.
• A vegán, a paleo és az egyéb alternatív étrendek folytatják hódító hadjáratukat, ezért a gyártók és az éttermek is egyre kreatívabb hozzáállást mutatnak az alternatív alapanyagok terén.
• A legújabb trendek szerint a maniókalisztre, a gombára és meglepő módon a szalonnára érdemes odafigyelni. A maniókából, azaz tápiókából készült liszt a szalonnához hasonlóan ismét aranykorát éli, különösen a gluténmentes diétát követők és a vegák körében.
• Az egészségtudatos emberek folyamatosan kutatják a lehető legjobb fehérjeforrásokat, erre pedig az egyik legjobb választás a kalciumban gazdag, sokoldalúan felhasználható és sokféleképpen ízesíthető túró.
• Az egyre népszerűbb street food helyeken újra divatosak a kínai konyha ízei, így például a Jianbing nevű különlegesség, amely csípős csirkemellszeletekből, tojásból, pácfűszernövényekből és sült kekszekből áll.
Egyre több táplálékot dúsítanak kollagénnel, a hasznos fehérjefajtával.
• Megjelent a „tapintható étel” fogalma, mert a fogyasztók egyre fontosabbnak érzik, hogy érzékeljék is az ételek textúráját. A színek és textúrák keveredése fontos elemévé válik a gasztronómiának.
• Gyakran tűnnek fel és szereznek „15 perces hírnevet” extrém különlegességek, már csak jó instagramozhatóságuk miatt is. //
Kapcsolódó cikkeink
30 éves magyarországi fennállását ünnepli a METRO
Partnereivel és munkatársakkal együtt ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának…
Tovább olvasom >A józanság szava
Egyelőre kicsi, behatárolt, de önmagához képest kifejezetten gyorsan fejlődő szegmens…
Tovább olvasom >A vegán táplálkozás új mércéje a tisztaság és a minőség
A BIOrganik Online Kft. több mint két évtizede kezdte meg működését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >