Mindenki szép, mindenki egészséges!
Az egészségtudatosság egyre meghatározóbb eleme a fogyasztói magatartásnak – állítja a METRO közelmúltban készült trendriportja. A cég alapanyagtrendekben jártas szakértői már év elején azt jósolták, hogy 2018 az alternatív hozzávalók éve lesz. Mit mond az üveggömb?
• A finomított cukrok helyett előtérbe kerülnek a csökkentett cukortartalmú édességek, melyek iránt a vendéglátásban is észrevehetően megnőtt a kereslet.
• A vegán, a paleo és az egyéb alternatív étrendek folytatják hódító hadjáratukat, ezért a gyártók és az éttermek is egyre kreatívabb hozzáállást mutatnak az alternatív alapanyagok terén.
• A legújabb trendek szerint a maniókalisztre, a gombára és meglepő módon a szalonnára érdemes odafigyelni. A maniókából, azaz tápiókából készült liszt a szalonnához hasonlóan ismét aranykorát éli, különösen a gluténmentes diétát követők és a vegák körében.
• Az egészségtudatos emberek folyamatosan kutatják a lehető legjobb fehérjeforrásokat, erre pedig az egyik legjobb választás a kalciumban gazdag, sokoldalúan felhasználható és sokféleképpen ízesíthető túró.
• Az egyre népszerűbb street food helyeken újra divatosak a kínai konyha ízei, így például a Jianbing nevű különlegesség, amely csípős csirkemellszeletekből, tojásból, pácfűszernövényekből és sült kekszekből áll.
Egyre több táplálékot dúsítanak kollagénnel, a hasznos fehérjefajtával.
• Megjelent a „tapintható étel” fogalma, mert a fogyasztók egyre fontosabbnak érzik, hogy érzékeljék is az ételek textúráját. A színek és textúrák keveredése fontos elemévé válik a gasztronómiának.
• Gyakran tűnnek fel és szereznek „15 perces hírnevet” extrém különlegességek, már csak jó instagramozhatóságuk miatt is. //
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >