Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása rekordszámú látogatót és komoly üzleteket hozott. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban több mint 300 kiállító mutatta be újdonságait.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Idén hatodik alkalommal látta vendégül a HUNGEXPO Magyarország, valamint a régió gasztronómiájának legfontosabb szereplőit. 30 ezer négyzetméteren 16 ország több mint 300 kiállítójával közel 26 ezer szakmai látogató találkozott, ami csaknem 10%-kal több, mint két évvel ezelőtt. A zárást követő első értékelések alapján a résztvevők a nehezedő piaci körülmények (növekvő alapanyag- és energiaárak) ellenére is „meglepően sikeresnek” nevezték az eseményt.
Innovatív ágazat
„Az élelmiszeripar az egyik leginnovatívabb, a változásokra leggyorsabban reagáló szektor, a mezőgazdasággal együtt stratégiai ágazat” – mondta a megnyitón dr. Nagy István agrárminiszter, a kiállítás fővédnöke. Az idei SIRHA Budapest mindenben igazolta a tárcavezető állítását: az iparág minden fontosabb szegmense – pék- és sütőipar, a cukrászat, az élelmiszeripar, a szállodaipar, az étterem és vendéglátás, a kávé és italok, valamint a csomagolástechnika és konyhatechnológia – is elhozta a legújabb fejlesztéseit, termékeit.
A megnyitót követően adták át a hatodik SIRHA Budapest Innovációs Termékverseny díjait. A megmérettetésen a két kiállítás közötti időszakban piacra vezetett magyar és külföldi innovatív termékek, szolgáltatások versenyeznek a Hungexpo és a Trade magazin közös szervezésében.
A beérkezett 33 kiemelkedő színvonalú pályázat alapján a zsűri úgy határozott, hogy további kategóriát nyit, így értékelése alapján 6 különböző területen ítélt oda első, második és harmadik helyezést – összesen 19 pályázat került díjazásra. A verseny dobogósait megillető okleveleket és üvegdíjakat dr. Nagy István, valamint Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója, a verseny kiírója, és Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője és egyben a verseny szervezője és zsűrielnöke adta át.
Csomagolóipari kategóriában az ARTMATCH Hungária Kft. Fasterdisplaye, amely egy licence alapján kizárólagosan gyártott műanyagmentes kartondisplay, élelmiszeripari kategóriában a Nestlé Hungária Kft. Garden Gourmet Vuna vegán tonhal készítménye, ital kategóriában a METRO Kereskedelmi Kft. Chef Veggie bio barista növényi italcsalád zab-, kókusz- és mandula variánsai, a sütőipari-, és cukrászati kategória győztesei idén az I&P 2005 Kft. Liofilizált fűszerei és gyümölcsporai lettek. A szállodaipar kategóriáját a BIBO Franchise Kft. Komposztálógépe nyerte. A technológia kategória nyertese ugyancsak a BIBO Franchise Kft. Bio üzemi padlótisztítója.
Sokan regisztráltak a Trade magazin és partnereinek legújabb programjára, a Startup-szigetre. Ezen a standon tíz olyan induló vállalkozást mutattak be, amelyeket szakmai zsűri választott ki a jelentkezők közül, és amelyek a legígéretesebb vállalkozásként kezdték meg pályafutásukat az FMCG-piacon az elmúlt 3 évben. (Bővebbet keretes anyagunkban olvashat.)
Szakmai tudásbázis
A SIRHA Budapest ezúttal is számos szakmai konferenciának, kerekasztalnak adott helyet. Közülük is kiemelkedett a LANDRA AI kerekasztal, amelyen a mesterséges intelligencia szerepét vitatták meg a vendéglátásban és az élelmiszeriparban, a Pannon Gasztronómiai Akadémia (PGA) konferenciája, valamint a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) és az EUROFINS Food and Feed Testing Budapest, Gyula Laboratóriumok közös szakmai programja, a csomagolásokra vonatkozó új uniós élelmiszer-biztonsági és környezetvédelmi szabályozások változásairól.
A SIRHA Budapesten ezúttal is több szakmai versenyt rendeztek, köztük a IX. Közétkeztetési Szakácsverseny döntőjét. A KÖZSZÖV, az MNGSZ és a Nébih által meghirdetett verseny háromnapos döntőjét hatalmas érdeklődés övezte.
A megmérettetés győztese a 2020-ban már második helyet szerző veszprémi Hungast Bakony csapata lett. A csapat tagjai: Lovay Gergely (irányító), Kovács Sándor, Berényi Máté Gábor és Takács Miklós.
A csapatok teljesítményét első alkalommal kóstolhatták és értékelhették a Sirha Budapest látogatói is. A három napon a Balassa Team, a Prizma Junior és a Delirest Savaria csapatának főztjei voltak a látogatók kedvencei, így ők örülhettek az egyes versenynapokon a közönségdíjnak.
A Hungast Bakony mellett arany minősítést szereztek a következő csapatok: a Balassa Team (Tolna vármegyei Balassa János Kórház), a Hungast Budapest; a Prizma Junior (Budapest), a Delirest Szeged és a Hetes Generál (Nyíregyháza).
Ezüst minősítéssel büszkélkedhet a KDK (Kanizsai Dorottya Kórház), a Bakonyi Betyárok (Veszprém, Büntetés-végrehajtás), a Büntetés-végrehajtás Agglomeráció 2. csapat (Pécs, Kalocsa, Kaposvár, Székesfehérvár), a Delirest Savaria (Szombathely) és a Vácziak (Vác, Büntetés-végrehajtás). A La Badella Familia (Budapest, Büntetés-végrehajtás) bronz minősítést érdemelt ki.
A KÖSZ 2023–24 szakácsverseny egyértelműen elérte célját, a hagyományos ízek újragondolását és modernizálását, az étkezési kultúra fejlesztését és az egyes évszakokhoz, szokásokhoz köthető ételek megismertetését.
Az első nap délutánján két magas színvonalú szakmai konferencia is zajlott. A Magyar Vendéglátók Ipartestületének Válságoktól a sikeres visszatérésig – Vendéglátás 2024 a kihívások és megoldások tükrében című rendezvényéről HoReCa rovatunkban részletesen beszámolunk. Az Agrárminisztérium és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Maradék nélkül programja szakmai konferenciáján a kereskedelmi vendéglátás és szállodai étkeztetés fenntarthatósági vonatkozásairól volt szó – a terület szakértői tekintették át az éttermek és szállodák üzemeltetése során felmerülő kihívásokat és a lehetséges megoldásokat az élelmiszer-pazarlás tükrében.
Képességek és teljesítmények
A szervezők a termék nemzetközi trendjeit figyelembe véve 2024-ben új szereplővel bővítették a kiállítás kínálatát: a rendezvény fókuszában ezúttal a kézműves fagylalt állt. Magyarországon korábban még nem rendeztek ilyen jelentős, sok külföldi és hazai szereplőt felvonultató bemutatót. Egyúttal itt rendezték az első hazai Gelato World Masters fesztivált, amelynek dobogósai Bolognában képviselik majd az országot. A versenyt Damniczki Balázs nyerte, a székesfehérvári Damniczki Cukrászda „Burrata alla Frutta” fantázianevű fagylaltjával. A második Marsa Éva Heléna, a nagykőrösi Vanília&Gelarto fagylaltmestere lett „Szikszói citromligetes pisztácia” készítményével. A dobogó harmadik fokára Baranyi Balázs, a budapesti Hisztéria Cremeria fagylaltkészítője állhatott „Passione per la Nocciola” ízével. A bolognai versenyről a világdöntőre juthatnak ki a legjobb magyar fagyisok.
Nagy siker volt a Magyar Cukrász Ipartestület és a Hungexpo közös rendezvénye, a Fagylalt Kaland 2024. A játékos és kreatív fagylaltversenyen cukrász tanulók vettek részt.
Ugyancsak első alkalommal rendezték meg a SIRHA Budapesten a Pizza Világbajnokság magyarországi selejtezőjét, lehetőséget adva a magyar és a környező országokból érkező lelkes pizzaszakácsok megmérettetésére. A győztes Bednár Zoltán már biztosan ott lehet a 2025. évi pármai világbajnokságon.
Ezúttal is kiemelt helyen szerepeltek a kiállításon a Magyar Pék Szövetség programjai. A Pataki János Emlékversenyen cukrász tanulók és már végzett cukrászok mérték össze tudásukat. Idén is a SIRHA Budapesten zajlott a Magyarország Tortája verseny selejtezője, ahonnan végül hat torta jutott a döntőbe. Az cukrász ipartestület által szervezett versenyekről és bemutatókról HoReCa rovatunkban részletesen is beszámolunk.
2024-ben a norvégiai Trondheim rendezte meg a Bocuse d’Or európai válogatóját. A versenyre húsz országból érkeztek csapatok, és tíz csapat jutott tovább a lyoni döntőre. Erről a SIRHA Budapesten, a METRO Bisztróban rendezett sajtótájékoztatón beszéltek a szervezők. Az eseményen jelen volt a teljes magyar csapat: Kelemen Roland, séf, Fodor Noel, commis és Szabó László, coach. Bemutatták a norvégiai forduló kötelező alapanyagait: a lofoteni skreit (egy Norvégiában honos tőkehal), valamint a frøyai fésűkagylót. Az úgynevezett tányértéma két kötelező alapanyaga a rénszarvas és az Aquavit lesz. „Ezek az alapanyagok itthon szinte teljesen ismeretlenek. A szállítmányokat az időjárási viszontagságok is erősen befolyásolták, de szerencsére megküzdöttünk az elemekkel, és a kihívások ellenére is folyamatosan gyakoroltunk. És hiába ennyire északiak az alapanyagok, mi most is nagyon törekszünk arra, hogy megmutassunk néhány magyar kiválóságot. Köretelemeinkben megjelenik például a Tokaji bor és a makói hagyma” – mondta a magyar csapat vezetője.
Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke köszönetet mondott a METRO Magyarországnak és a Hungexpónak, akik a kezdettől fogva támogatják a magyar csapatot a Bocuse d’Or versenyeken.
Szinergiák
Pénzdíjas baristabajnokság is várta a szakmabelieket kiállításon. A G pavilonban üzemeltetett SIRHA Business Cafe standterületén a látogatók kávé- és bárpiaci szakmai fórumokon vehettek részt, miközben kóstolóprogramok is zajlottak.
A standon a kávépiacon közvetve és közvetlenül érdekelt cégek mutatkoztak be fókuszba kerültek többek között a nemzetközi és a hazai italpiaci trendek, a fenntarthatóság kihívásai, a mesterséges intelligencia jelentősége, árstratégiai és ármarketingkérdések.
Másodjára adott otthont a Hungexpo a SIRHA Barista Championship versenynek. A hivatalos barista bajnokságok szabályai szerint zajlott megmérettetésen hazai és külföldi szakmabeliek is részt vehettek, az idei bajnok a Nestlé baristája, Jiří Čad lett. A verseny célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a növényi alternatívák egyre hangsúlyosabb szerepére a kávéfogyasztásban. A versenyen készült latte típusú kávéitalok és a kreatív receptek egyaránt bebizonyították, hogy tej nélkül is finom és egészséges kávéitalok készíthetők, melyeket egyre többen választanak azok is, akik nem táplálékérzékenységük miatt keresik a növényi termékeket.
SIRHA Budapest 2024 B2B
A kiállításhoz kapcsolódva valósult meg március 6–8. között a SIRHA Budapest 2024 B2B elnevezésű rendezvény, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, a Enterprise Europe Network magyarországi konzorciumvezetője szervezésében. Társszervezőként csatlakozott a Hungexpo Zrt., az Agrármarketing Centrum és a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat, az Enterprise Europe Network további magyarországi konzorciumtagjaival és külföldi szervezeteivel egyetemben. A nemzetközi B2B esemény remek lehetőséget kínált olyan cégek számára, amelyek érdekeltek az élelmiszeripar és HoReCa szektor területein, és potenciális üzleti lehetőségeket keresnek, és termékeik, szolgáltatásaik külpiacra juttatását tervezik. A tervezett B2B első napja a kiállítás helyszínén, személyes részvétellel valósult meg – ami iránt több mint 150-en érdeklődtek –, a másik 2 nap online realizálódott. A rendezvényre összesen 208-an regisztráltak, ebből 111 magyar cég. A fennmaradó cégek további 22 európai és Európán kívüli országokból jelentkeztek; a résztvevők közel 100 megbeszélést folytattak le. //
SIRHA Budapest 2024 Innovációs Termékverseny díjazottjai
Csomagolóipar kategória
- helyezett: ART MATCH Hungária Kft. – Fasterdisplay
Az új kartondisplay teljesen műanyagmentes konstrukció, ami fenntartható és költséghatékony megoldást nyújt, magas polconkénti teherbírással és pop-up összeszereléssel.
2. helyezett: BIBO Franchise Kft. – Lebomló élelmiszeripari csomagolás
A 100%-ban természetes alapú, lebomló élelmiszeripari csomagolás kiváló élelmiszer-biztonsági tanúsítvánnyal rendelkezik, alkalmas HPP technológiával történő pasztörizálásra, miközben fenntartható komposztálási folyamatot biztosít, továbbá kisebb szén-dioxid lábnyommal rendelkezik, ejtésbiztos tulajdonságokkal bír.
3. helyezett: Sunimprof Rottaprint S.r.l. – Környezetbarát borcímke
Fenntartható megoldást nyújt a borágazat számára, melynek koncepciója egyensúlyt teremt a design és az egyszerűség között, kiemelve az anyag szépségét a dombornyomás és rézfóliás technológia segítségével.
Élelmiszer kategória
1. helyezett: Nestlé Hungária Kft. – Garden Gourmet Vuna
Ideális választás azoknak, akik szeretnék átélni a valódi tonhal ízét, miközben élvezik a vegán alternatíva előnyeit, mivel fogyasztásra kész és tökéletes minden hideg és meleg ételhez, az eredeti tonhal ízzel, 100% vegán fehérjeforrással, magas fehérje- és rosttartalommal, GMO-mentes szójából készült.
2. helyezett: Vegadokk Kft. – Hamburgerpogácsa-, fasírtalappor termékcsalád
Barnalencse alapú, vegán, allergén és adalékmentes készítmény, tökéletes növényi alternatívája a húsos ételeknek, számos diétában alkalmazható, gyorsan elkészíthető, magas rost- és fehérjetartalommal, egészséges és ízletes.
3. helyezett: Kotányi Hungária Kft. – Szójagranulátum alapú instant készételalapok
Természetes összetevőkből, növényi alapú, vegán, non-GMO, gluténmentes, teljes értékű ételek készíthetők belőlük, ideális választás Y– és Z–generációs felnőtteknek, akik vegán, flexitáriánus életmódot követnek.
Ital kategória
1. helyezett: METRO Kereskedelmi Kft. – METRO Chef Veggie növényi italok
A 100% vegán, habosítható tejhelyettesítő, ideális választás tejalapú hideg és meleg italok elkészítéséhez, hozzáadott cukrot nem tartalmaz, EU Organic minősítéssel rendelkezik, környezetbarát csomagolásban kapható, HoReCa célra fejlesztett, a csomagolása 80%-ban megújuló fából és cukornádból készült.
2. helyezett: I&P 2005 Kft. – Illusion Whisky 0.0%
Az Illusion alkoholmentes desztillált ital a világon harmadik, Magyarországon első termék ebben a kategóriában, teljes ízélményt nyújtva azoknak, akik számára nem ajánlott vagy tiltott az alkoholfogyasztás, fogyasztói köre folyamatosan bővül.
3. helyezett: Art Water Kft. – Fizz Water
A botanikai jellegű frissítő italokat kiváló, hazai alapanyagokból, gondosan válogatott ízpárokkal kombinálva készítik, melyek természetes összetevőkből, mesterséges anyagok nélkül, alacsony cukortartalommal, a Chernel forrás kiváló vizével készülnek.
Sütőipar- és cukrászat kategória
1. helyezett: I&P 2005 Kft. – Liofilizált fűszer– és gyümölcsporok
A természetes hosszú eltarthatóság, teljes íz- és hatóanyagtartalom mellett sokrétű felhasználású termék, amely koncentrált formában biztosítja a friss fűszerek ízét és tápértékét, ideális választás a cukrászatban és sütőiparban is.
2. helyezett: Ceres Zrt. – Csigusz termékcsalád
A különleges ízekben elérhető egyedi péksütemények praktikus kialakítása nemcsak látványos, hanem könnyen fogyaszthatóvá is teszi őket, így ideálisak mindennapi otthoni használatra és akár szeretteinkkel való megosztásra is.
Szállodaipar kategória
1. helyezett: BIBO Franchise Kft. – Komposztálógépek
Állati és növényi eredetű élelmiszerhulladék gyors komposztálása 24 óra alatt, akár 90%-os térfogatcsökkenéssel, CO2–kibocsátás csökkentése, tápanyagok visszajuttatása a talajba, és a hulladékszállítási költségek csökkentése révén hatékony, gazdaságos és fenntartható megoldás, amely erősíti a vállalat társadalmi felelősségvállalását.
2. helyezett: Royal Trade Kft. – Érintésmentes evőeszköz–adagoló berendezés
A betétdíj ellenében tiszta, rozsdamentes acél evőeszközöket biztosító berendezés, amely visszaveszi azokat használat után és visszatéríti a betétdíjat, saját találmányként szabadalmi oltalom alatt áll, évente akár 200000 darab eldobható evőeszközt vált ki, amelyek tisztítás után újrahasználhatók, így nem képződik hulladék.
3. helyezett: R&S Hotel és Gasztronómiai kereskedelmi Kft. – Mobil bankettasztal
Prémium bankettasztalok,amelyek 3 perc alatt összeszerelhetők, 30 különböző főzési/hűtési/melegen tartási funkcióval, 10 választható színben és vízálló HPL kivitelben elérhetők, könnyen szállíthatók saját táskájukban, kocsijukban.
3. helyezett: FULKER H+F Kft. – Friendly bow
Teljes egészében újrahasznosított PET műanyagokból készült, és teljesen újrahasznosítható, így ideális alternatívája lehet a szállodákban és éttermekben használt porcelán vagy melamin kínálótálaknak, mivel könnyebb és kevésbé törékeny.
Technológia kategória
1. helyezett: BIBO Franchise Kft. – Üzemi padlótisztító
Ez a bio üzemi padlótisztító 100%-ban növényi alapú professzionális gépi tisztítószer, mely a piacon egyedülálló, nagy hatékonyságú, ugyanakkor 100%-ban lebomlik, ipari takarítógépekhez is alkalmas; a vendég- és üzemi területek takarításánál legtöbbször használt vegyipari termékek szintetikus összetevői által okozott élővízszennyezés pedig az innovációnak köszönhetően nullára csökkenthető.
2. helyezett: Hagleitner Hygiene Magyarország Kft. – Fertőtlenítőkendő–adagolóautomata
Egyedülálló automata nedves fertőtlenítő kendőt adagoló készülék, melynek szabadalmaztatott technológiája biztosítja, hogy mindig nedvesek maradjanak a kendők, soha nem ürül ki az adagoló, elkerülhető a keresztszennyeződés és lopásbiztos.
3. helyezett: Skill-Trade Kft. – Konténerkonyha
Kompakt, személyre szabható megoldás, amely igazodik az egyedi igényekhez, könnyen szállítható és rövid idő alatt üzembe helyezhető, rendelkezik fűtési és hűtési lehetőségekkel, bővíthető további konténerekkel.
3. helyezett: Miele Kft. – Frissvízrendszerű ipari mosogatógép termékcsalád
Az újrahasznosított alapanyagokból készült frissvízrendszerű ipari mosogatógép kiváló eredményeket nyújt 5 perces üzemidő alatt, 28 000 programciklusra gyárilag tesztelve, higiéniai biztonságot nyújtva vírusok és baktériumok ellen, energiahatékony működéssel és könnyű kezelhetőséggel, gazdaságos és környezetbarát megoldásként.
//
Sikeres és látványos volt az idei Future Store
A Trade magazin a kezdetektől jelen van a SIRHA Budapest kiállításon, médiapartnerként, az esemény hivatalos lapjaként. 2010 óta minden alkalommal az év egyik legnagyobb projektje a magazin számára bemutatni a Jövő Áruházát. 2024-ben is a közel 800 négyzetméteren felvonultatott legújabb kereskedelmi, értékesítéstámogató eszközök, a legtrendibb termékinnovációk és jövőbe mutató szolgáltatások 25 partnercég által jelentek meg, és várták a félóránként induló, maximum 30 fős túravezetésekre a látogatókat. Idén közel 1500 vendég járt a Jövő Áruházában, amely kiemelt szám, ahogy az idei SIRHA kiállítás látogatószáma is megdöntött minden korábbi rekordot.
Ismét A Jövő Áruháza nyerte el az MMSZ Kiállítói Marketing Különdíját, amely a standon megjelent minden kiállító közös sikere. A megjelenést 2026-ban is folytatják a szervezők, az akkori kiállításon.
A Future Store Innovations standon megjelent cégekről és bemutatott innovációikról következő, 2024/6–7. számunkban részletesen beszámolunk.
//
Startup-sziget először, de nem utoljára
Idén először szervezte meg a SIRHA Budapest kiállításon a Startup-szigetet a Trade magazin, partnerségben a Lánchíd Klubbal. A projektben mintegy 130 m² területen 9 cégnek nyújtottak lehetőséget a térítésmentes megjelenésre partnerek, támogatók segítségével. Az Agrárminisztérium, a Hungexpo és a Metro összefogásával nyílt erre ez évben lehetőség, de a programot szeretnék folytatni mind a megjelenést, mind a kiállítást szervezők.
Kölcsönösen növelte az érdeklődők számát, hogy ugyanezen a területen kerültek bemutatásra a Trade magazin és a Hungexpo közös szervezésében immár hatodik alkalommal megvalósult Innovációs Termékverseny dobogós helyezéseit elnyert újdonságok 6 vitrinben. (A versenyről bővebben a következő oldalakon olvashat.) //
Zöld gasztronómia
A kiállítás kísérőeseményeként kerül megrendezésre az MMSZ (Magyar Marketing Szövetség) HoReCa és Event tagozata, valamint az MMSZ Green Club szervezésében a Zöld gasztronómia című marketingkommunikációs workshop. Az eseményt Bódi Krisztina, a tagozat vezetője moderálta.
A kellemes hangulatú eseményen számos szakember osztotta meg véleményét és tapasztalatait a témával kapcsolatban. Ma már a vendéglátásban is hívószó a fenntarthatóság – mondta megnyitójában Hermann Zsuzsanna, a Zöld tagozat elnöke, a HoReCa és Event tagozat alelnöke. A PLANET Business Club első nyilvános eseményére is a workshop keretein belül került sor, a fenntartható gasztronómiához és annak marketingkommunikációs aspektusaihoz kapcsolódó interjútémákkal. Számos előadás mellett Kaszás Attila, az MMSZ HoReCa és Event tagozatának elnöke Zöldülő HoReCa trendek kerekasztala címmel vezetett beszélgetést.
Az eseményről a Trade magazin 2024/4. részletes beszámolót közölt. //
POPAI Magyarország a diákverseny-mozgalomért
A nyitónapon zajlott a globális instore kommunikációs szervezet, a POPAI nemzetközi találkozója, ahol a hallgatói tervezői verseny lokális és globális kiterjesztésének lehetőségeiről, a továbblépés dimenzióiról ötleteltek a résztvevők.
A találkozót a magyar POPAI szervezet kezdeményezte, miután a 2022-ben a Shop! Global Awards, a POP világbajnokságaként is számon tartott nemzeti győztesek viadalának kategóriái közül törölték a Student Design kategóriát.
A prezentációk meghallgatása után a munkacsoport úgy döntött, hogy egy stratégiai összefoglalóval és forgatókönyvvázlat elkészítésével segíti a még hezitáló szervezeteket a diákverseny-mozgalomba való bekapcsolódásra, a jövő proaktív építésére.
Az eseményről a Trade magazin 2024/4. számában közölt részletes beszámolót. //
Kapcsolódó cikkeink
Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >Így lehet pazarlásmentes a karácsony
Közelednek az ünnepek, ezzel pedig az év legnagyobb sütés-főzési szezonja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >