Mérsékelt forgalom az első adventi vasárnapon
A szombatinál gyengébb forgalmat produkáltak a kereskedelmi láncok advent első vasárnapján – írja a Magyar Idők.. Mint ismert, a karácsonyi időszakban a nagyobb áruházak is üzemelhetnek. A kötelező vasárnapi pihenőnap ellenzői korábban azzal számoltak, most vasárnap vásárlók tömege lepi majd el a bevásárlóhelyeket. A tapasztalatok azt mutatják, a lakosság mostanra átállt az új nyitvatartási rendre, a forgalom pedig ettől függetlenül is rendületlenül nő.
– Decemberben legalább tíz százalékkal jobb eladásokat várunk a tavalyi szezonhoz képest – jegyezte meg a Magyar Időknek az egyik legforgalmasabb fővárosi Tesco-egység vezetője, aki szerint mérsékelt, átlagos hétköznap délelőtthöz hasonló látogatottságot mértek tegnap a hipermarketben. Mint mondta, nagy problémát jelent, hogy az idén minden korábbinál kevesebben jelentkeznek a szezonálisan meghirdetett álláshelyekre, holott a lánc többek között diákmunkásokkal pótolná az elvándorló munkaerőt. A tanulók azonban keveslik az áruházakban állandóan alkalmazott árufeltöltők fizetéséhez hasonló, havi 60-80 ezer forintos nettó bért. Emellett az is akadály, hogy a diákszövetkezetek inkább éjszakai vagy hét végi munkavégzésre tudnának munkaerőt biztosítani
A főként az internetes áruházak körében elterjedt kezdeményezésből a hagyományos Tesco-üzletek sem maradtak ki. Emlékezetes, pénteken több Tescóban egymásnak estek a türelmetlen vásárlók az olcsóbb árucikkek miatt, amelyek már korán elfogytak a készletből. A Tesco tegnap azt jelezte, nem számítottak ekkora rohamra, ezért az események tanulságait levonva készülnek a karácsonyi akciókkal.
Piaci visszajelzések szerint leginkább a műszaki cikkek és a szórakoztatóelektronikai termékek értékesítői taroltak nagyot az akciós napon. Az Euronics áruházlánc például azt közölte, múlt pénteken a napi átlagforgalom több mint négyszeresét érték el. A Media Markt és az eMAG online műszaki áruház is azt jelezte, az átlagos pénteki eladások többszörösét produkálták a fekete pénteken.
Eközben a hét végén elárasztották az internetes fórumokat az olyan fogyasztói bejegyzések, amelyek arról szólnak, hogy több kereskedőnél az akciósan meghirdetett termékek eredeti ára korábban eleve alacsonyabb volt, mint a kedvezményekkel hirdetett napon, illetve az internetes ár-összehasonlító oldalak követésével hamar kiderült, hogy a webáruházakban meghirdetett akciók nagy része azon a napon nem a legolcsóbb ajánlat volt a piacon. (Thurzó Katalin, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Kiderült, mennyit keres a Tesco első embere
A Tesco vezérigazgatója, Ken Murphy, az idei évben rekordösszegű, 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >