Megveszi a Tesco a legnagyobb brit élelmiszer-nagykereskedelmi céget
Megvásárolja a Tesco a legnagyobb brit élelmiszer-nagykereskedelmi vállalatot, a Bookert.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) pénteken bejelentett készpénz- és részvénytranzakciós ügylet alapján a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat hozzávetőleg 3,7 milliárd fontot (1360 milliárd forint) fizet a Bookerért.
A Booker támogatásával hozták létre 1968-ban a jelenleg Man Booker-díj néven évente odaítélt legrangosabb brit irodalmi kitüntetést.
A Tesco egy-egy Booker-részvényért 0,861 saját új részvényt és 42,6 penny készpénzt ad; ez 12 százalékos prémium az LSE FTSE 250-es indexében szereplő Booker csütörtök esti záró árfolyama felett.
A tranzakció zárása után a Booker részvényeseinek 16 százalékos részesedésük lesz az egyesült vállalatcsoportban.
Az ügylettől a Tesco legalább 200 millió font éves szinergiahozadékot vár az adásvétel lezárása utáni harmadik évtől.
A bejelentés után a Tesco részvénye 9-10 százalékos, a Booker papírja 15-16 százalékos nyereségben mozgott az LSE pénteki jegyzésében.
A tranzakció – amelyet a versenyfelügyeleti hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk – azt jelenti, hogy a Tesco túllép eddigi hagyományos lakossági élelmiszer-kiskereskedelmi tevékenységének határain, és számtalan más kiskereskedelmi egység – köztük saját piaci vetélytársai, valamint több százezer étterem – nagybani ellátójaként is megjelenik a piacon.
A Tesco, amely a brit magánszektor legnagyobb foglalkoztatója több mint 300 ezer alkalmazottal, rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal és ezzel összefüggő bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított üzleti időszakot élt át az elmúlt három évben, és a Booker megvásárlása a cég első nagyszabású vállalatfelvásárlási ügylete a bajok kezdete óta.
Dave Lewis vezérigazgató, aki 2014 szeptembere óta áll az áruházlánc élén, már belépése napján teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a Tesco 2015-ben 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet zárt be, törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését, és eladta dél-koreai üzlethálózatát.
A Tesco – amelynek jelentős befektetései vannak a közép-európai térségben is – a dél-koreai hálózat eladása után bejelentette, hogy ezzel lezárult nemzetközi érdekeltség-portfóliójának felülvizsgálata.
Minap közzétett idei első, köztes eredményjelentésében a cég arról számolt be, hogy nőtt a forgalma a karácsony körüli időszakban, és bővült magyarországi piaci részesedése.
Az azonos eladótérre számolt csoportszintű értékesítés a január 7-ével zárult 19 hétben 1,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
A 19 hetes vizsgált időszak átlagán belül a folyó üzleti év november 26-án zárult harmadik negyedében a forgalom 1,5 százalékkal, a január 7-éig fennmaradó hat hétben 0,3 százalékkal nőtt.
A nagy-britanniai forgalom a harmadik üzleti negyedévben 1,8 százalékkal emelkedett, és a Tesco 2011 óta első ízben növelte hazai piaci részesedését.
A cég – egyelőre számok nélkül – kiemelte, hogy „jó ütemben” növelte piaci részesedését Magyarországon, Szlovákiában és Thaiföldön is.
Az időszakon belül az üzleti év harmadik negyedében „tartósan erőteljes” volt a Tesco teljesítménye Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában – állt a cég előzetes jelentésében.
A részletes adatokat tartalmazó éves jelentést a vállalat április 12-én teszi közzé. (Kertész Róbert, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >AM: január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket
Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >