Megjelent az első Marketing Trendbook!

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 11. 15. 14:06

Mi is a Marketing Trendbook? Iránytű az üzleti és társadalmi értékteremtésben. Ezzel az egyedülálló kiadvánnyal gazdagodott a hazai marketingszakma, amely a továbbiakban várhatóan kétévente kerül megjelentetésre. A Marketing Trendbook 2023-24 kiadványban 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők 26 rovatban, több mint 420 oldalon. 

Az első Marketing Trendbook

A kiadvány stratégiai szintű publikációkon keresztül mutatja be a legfontosabb üzleti és szakmai trendeket, valamint a lehetséges növekedési irányokat. A Trendbook megszületése időszerűbb, mint valaha, ahogyan a marketing is, hiszen az egyidejűleg fellépő és összefonódó válságok korát éljük. A Magyar Marketing Szövetség kiadványa nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető a trendbook.marketing.hu oldalon. 

A kiadvány szerkesztői a kezdeményezéssel hosszú távra terveznek: a Marketing Trendbook a tervek szerint ezentúl kétévente jelenik meg, célja pedig, hogy a lehető legfrissebb tudást gyűjtse össze és ossza meg. A kiadvány több hónapig készült a hazai marketingszakma összefogásaként, a szakértők a szektor különböző területeiről, megrendelői, ügynökségi oldalról és kapcsolódó területekről kerültek ki.

 „Büszkék vagyunk rá, hogy példaértékű összefogás keretében jött létre ez a kiadvány. A Trendbook helyzet- és jövőképet ad, valamint iránytűként funkcionál minden fejlődni akaró egyén és szervezet számára. Amíg a marketing segít eligazodni a megváltozott világunkban, addig a Trendbook irányt mutat a marketing világában. A kiadványban részletesen bemutatjuk a marketing szerepeit, egyúttal egy ilyen nagyszabású kötet segít abban is, hogy megerősítse a marketing reputációját és a szakmai identitásunkat is”

– mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.

 A reputáció erősítése azért kiemelten fontos kérdés, mert a marketing üzleti eredményességet és társadalmi értéket létrehozó ereje leginkább akkor mutatkozik meg, ha az a szervezeteken belül kiemelt stratégiai, menedzsmenti, illetve üzletfejlesztési szerepet kap, túlmutatva a végrehajtó, puszta értékesítést támogató funkciókon.

A kiadvány célja, hogy láthatóvá váljanak a marketing megváltozott szerepei az üzleti és társadalmi értékteremtésben, és teljeskörűen bemutatásra kerüljenek a marketing legfontosabb területei globális és hazai szinten is. 

Ez foglalkoztatja a szakértőket

Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja hozzátette:

„Régóta várt a hazai marketingszakma erre a kiadványra, amelyet soha nem látott összefogás keretében hoztunk létre, és hiszem, hogy igazi értéket teremtett a kezdeményezés. A kiadvány átöleli azokat a területeket, amelyek a szerkesztők szerint ma a marketing világát alkotják. Az időszerűségét azt is mutatja, hogy az elmúlt öt évben talán többet változott a marketing világa, mint az elmúlt 20 évben összességében. Egészen messze kezdünk kerülni a kizárólag purpose alapú márka hangoztatástól, rövid távú tranzakciókra épülő kampányvilágtól, és egy új, holisztikusabb megközelítés felé indulunk.”

Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája

A kötetben szereplő tartalmak többek között olyan változatos témákkal foglalkoznak, mint a mesterséges intelligencia szerepe, a generációk közti különbségek, a generációmenedzsment, az influenszer-kommunikáció kihívásai és jövője, az omnichannel stratégia, a social média, a marketing és trade marketing ereje vagy az adatvezéreltség.

Még vonzóbbá válhat a marketing

Hinora Ferenc elmondta, hogy a kiadvány célcsoportja széles: szeretnék elérni vele a marketing- és kommunikációs szakma szereplőit a kkv-szektortól a nagyvállalatokig, a felsővezetőket, vállalati döntéshozókat, hogy megmutassák a marketing jelentőségét, a fiatal pályakezdőket, felsőoktatásban tanulókat, hogy vonzó jövőképet mutassanak. Illetve minden olyan érdeklődőt, akik gyakorlati tudást szeretnének kapni és szeretnék megismerni, hogy kik a meghatározó szereplői a hazai marketingnek és hol tart a szakma.

A Marketing Trendbook nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető a következő linkről: trendbook.marketing.hu. A weboldalon az egyes tartalmak rovatonként és szerzőként is szűrhetőek, illetve a 147 szerző bemutatásra is kerülnek.

Köszönet a Marketing Trendbook 2023-24 védnökeinek: Bonafarm Csoport, Diego Kft., Euronics Kft., Libri-Bookline Zrt., Szerencsejáték Zrt., VELUX Magyarország Kft.; továbbá a szerkesztőknek és szerzőknek!

Védnökök kerekasztala a könyvbemutatón

A Marketing Trendbook szerkesztői, rovatvezetői:                                                                                                                                           

  • Román Balázs, főszerkesztő
  • Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, az MMSZ Elnökségi tagja
  • Bujáki Zsolt, kommunikációs igazgató
  • Dr. Katona Norbert, a Neumann János Egyetem egyetemi docense, MMSZ tagozatvezetője
  • Dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) marketing-mesterképzésének vezetője
  • Éless Dénes, a Szerencsejáték Zrt. sportmarketing-vezetője
  • Hampuch Richárd, a BETONE Media vezérigazgatója
  • Harcsa Beáta, a Bonafarm stratégiai és marketingigazgatója
  • Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója
  • Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese
  • Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója
  • Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó ügyvezető igazgatója
  • Kósa Margó, Miniszteri Tanácsadó a Kulturális és Innovációs Minisztériumban
  • Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője
  • Kölcsei Gergely, a Tomorrow Reklámügynökség társalapítója és tulajdonosa  
  • Lobenwein Norbert, fesztiválszervező VOLT, Sound, STRAND; a B my Lake egyik alapítója, Akvárium Klub egyik tulajdonosa és vezetője     
  • Márton Katalin, a Praktiker HR&CSR igazgatója
  • Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company, consumer & shopper CX directora   
  • Németh Flóra, a Magyar Telekom PR & Content Product Ownere
  • Pellion Ágnes, az EY brand, marketing- és kommunikációs vezetője
  • Salem Dániel, a The Heineken Company globális kategóriamenedzsere
  • Steigervald Krisztián, generációkutató, tréner
  • Tőrös Balázs, kommunikációs tanácsadó, tartalomgyártó
  • Van Der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország fenntarthatósági és PR-vezetője
  • Varga G. Gábor, az Uniomedia tartalom- és PA-igazgatója               

Szerkesztők kerekasztala a könyvbemutatón

Kapcsolódó cikkeink