Megjelent a Nutri-Score jelölés a magyar élelmiszereken is
Magyarországon egyre elterjedtebb a Nutri-Score élelmiszerjelölés, ami egy A-tól E-ig terjedő betű- és színskálát alkalmazva mutatja meg, mennyire egészséges egy adott termék rendszeres fogyasztása.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/10/brett-jordan-9-7Vkjz61Vk-unsplash.jpg)
A vásárlók tájékozódását segítik a címkék
Jelenleg ez a rendszer önkéntes alapon működik, de néhány meghatározó élelmiszeripari vállalat, például a Nestlé, a Danone és a Pepsi, valamint élelmiszerláncok, mint az Aldi, a Lidl és az Auchan, már alkalmazzák. A Nutri-Score segít a vásárlóknak abban, hogy könnyen megítélhessék az élelmiszerek táplálkozásértékét.
Ezen kívül a NOVA nevű tudományos alapokon nyugvó élelmiszerbesorolási rendszer is segítheti a fogyasztókat. Ennek fő célja az ultrafeldolgozott élelmiszerek, rövidítve UPF-ek azonosítása. Az UPF élelmiszerek elismerését három alapelv határozza meg: az összetevőket, a készítési módszereket és a gazdasági érdekeket veszi figyelembe. Az UPF-ek azt a célt szolgálják, hogy növeljék a termék fogyasztását, és ezáltal gyakran olyan ipari adalékokat tartalmaznak, mint tartósítószerek, színezékek, állományjavítók vagy ízfokozók. Fontos, hogy az UPF-ek nem csak a szintetikus összetevőkre utalnak, hanem hangsúlyozzák az élelmiszerek olyan manipulációját is, amelyek ösztönzik a túlzott fogyasztást.
Ez a két rendszer, a Nutri-Score és a NOVA, segít a vásárlóknak egészségesebb élelmiszerek kiválasztásában és az élelmiszerek összetételének jobb megértésében.
Kapcsolódó cikkeink
Portugália új kormánya visszavonja a Nutri-Score címkézésre vonatkozó programot
Míg Portugália előző kormánya az élelmiszer-termékeket tápértékük alapján rangsoroló jelzőlámpás…
Tovább olvasom >Kétségbe vonja a Foodwatch a növényi húshelyettesítők egészségességét
A „Veganuary” alkalmából a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet 15 tisztán növényi…
Tovább olvasom >Újabb célok a tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítása érdekében
Nemzetközi intézkedéscsomagot fogadott el a Lidl a tudatos táplálkozás előmozdítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >