Megjelent a Nutri-Score jelölés a magyar élelmiszereken is
Magyarországon egyre elterjedtebb a Nutri-Score élelmiszerjelölés, ami egy A-tól E-ig terjedő betű- és színskálát alkalmazva mutatja meg, mennyire egészséges egy adott termék rendszeres fogyasztása.
Jelenleg ez a rendszer önkéntes alapon működik, de néhány meghatározó élelmiszeripari vállalat, például a Nestlé, a Danone és a Pepsi, valamint élelmiszerláncok, mint az Aldi, a Lidl és az Auchan, már alkalmazzák. A Nutri-Score segít a vásárlóknak abban, hogy könnyen megítélhessék az élelmiszerek táplálkozásértékét.
Ezen kívül a NOVA nevű tudományos alapokon nyugvó élelmiszerbesorolási rendszer is segítheti a fogyasztókat. Ennek fő célja az ultrafeldolgozott élelmiszerek, rövidítve UPF-ek azonosítása. Az UPF élelmiszerek elismerését három alapelv határozza meg: az összetevőket, a készítési módszereket és a gazdasági érdekeket veszi figyelembe. Az UPF-ek azt a célt szolgálják, hogy növeljék a termék fogyasztását, és ezáltal gyakran olyan ipari adalékokat tartalmaznak, mint tartósítószerek, színezékek, állományjavítók vagy ízfokozók. Fontos, hogy az UPF-ek nem csak a szintetikus összetevőkre utalnak, hanem hangsúlyozzák az élelmiszerek olyan manipulációját is, amelyek ösztönzik a túlzott fogyasztást.
Ez a két rendszer, a Nutri-Score és a NOVA, segít a vásárlóknak egészségesebb élelmiszerek kiválasztásában és az élelmiszerek összetételének jobb megértésében.
Kapcsolódó cikkeink
Kétségbe vonja a Foodwatch a növényi húshelyettesítők egészségességét
A „Veganuary” alkalmából a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet 15 tisztán növényi…
Tovább olvasom >Újabb célok a tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítása érdekében
Nemzetközi intézkedéscsomagot fogadott el a Lidl a tudatos táplálkozás előmozdítása…
Tovább olvasom >2023-ra halasztotta a döntést az EU a közös tápértékjelölésről
A médiabeszámolók szerint a közös tápértékjelölésről szóló uniós rendeletjavaslatról szóló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >A Danone kutatása a növényi termékek népszerűségét vizsgálta
A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett az öt kelet-közép-európai…
Tovább olvasom >