Újabb célok a tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítása érdekében
Nemzetközi intézkedéscsomagot fogadott el a Lidl a tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében, melynek részeként folyamatosan fejlesztik termékkínálatukat. A vállalat célja, hogy 2025-ig fokozatosan növelje a teljes kiőrlésű gabonák és a növényi eredetű fehérjeforrások arányát a saját márkás kínálatukban – utóbbi esetben többek között a vegán termékpaletta bővítésével.
A Lidl az ún. Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modellje alapján azon dolgozik, hogy 2025-ig a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak, hogy a jövőben minél könnyebben hozhassanak tudatos fogyasztói döntéseket vásárlásaik során.
A Lidl az átláthatóbb kommunikáció érdekében már korábban elindította bizonyos saját márkás termékeinek Nutri-Score címkével való jelölését, hogy támogassa a vásárlókat a tudatos vásárlói döntés meghozatalában. Az ötfokozatú, A-tól E-ig terjedő színes betűskála segítségével a fogyasztók egyszerűen és gyorsan megismerhetik az adott termék tápérték-besorolását. Az áruházlánc fontosnak tartja azt is, hogy az egészségestudatos táplálkozás alapjait minél korábban elsajátítsuk, ezért úgy döntött, hogy idén januártól, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlását követve a jövőben nem reklámoz olyan élelmiszereket – a karácsonyi, húsvéti és halloweeni promóciós cikkek kivételével – gyermekek számára, amelyek magas telítettzsírsav-, cukor- vagy sótartalmúak. Ezenfelül a vállalat mostantól fokozza a gyermekek egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozását népszerűsítő marketingtevékenységét.
„Hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy támogassuk vásárlóink egészségtudatos táplálkozását, miközben óvjuk környezetünket is. Legújabb céljaink is azt szolgálják, hogy továbbfejlesztett választékunk által még több alternatívát kínáljunk vásárlóink számára a tudatos és fenntartható táplálkozás előmozdítása érdekében”
– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítását támogatja a Lidl azon élelmiszermentő kezdeményezése is, amelyet „Mentsük meg!” elnevezéssel indított tavaly év végén. Az intézkedésnek köszönhetően a még fogyasztható, de kisebb hibákkal rendelkező zöldségeket és gyümölcsöket egységcsomagban kínálja vásárlóinak, akik a 3,5 kg-os zöldségből és gyümölcsből vegyesen összeállított csomagokhoz rendkívül kedvező áron, mindösszesen 399 Ft-ért juthatnak hozzá. Az újonnan bevezetett intézkedés kettős célt szolgál, egyrészt a vállalat tovább bővíti a fenntarthatóság melletti elköteleződését, tovább minimalizálva az élelmiszerfelesleg-képződést, másrészt még szélesebb körben elérhetővé teszi az egészségtudatos táplálkozásba jól beilleszthető zöldségek és gyümölcsök megvásárlását – ami az egészséges és fenntartható táplálkozás igen fontos pillére. A csomagokat minden magyarországi áruházban, a pénztáraknál kihelyezett displayeken találhatjuk meg. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Aldi és a Lidl bordeaux-i diszkontborait két sommelier tesztelte
Az Aldi és a Lidl mindig is híresek voltak kiváló…
Tovább olvasom >50 éves jubileumát ünnepli a PepsiCo Írországban „50for50” kampányával
Működésének 50 éves jubileumát ünnepli a PepsiCo Írországban „50for50″ kampányával,…
Tovább olvasom >Kétségbe vonja a Foodwatch a növényi húshelyettesítők egészségességét
A „Veganuary” alkalmából a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet 15 tisztán növényi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új, probiotikus nyári szélvédőmosó a Shell kínálatában
A Shell a működésével a fenntartható fejlődéshez szeretne hozzájárulni nap…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolási megoldások friss élelmiszerek számára
A friss élelmiszerek csomagolása terén egyre nő az igény az…
Tovább olvasom >A gyors bevásárlás kényelme és megújuló szezonális ajánlatok a Shell töltőállomásokon
2024-ben országszerte már 63 helyszínen várják vásárlóikat színes élelmiszerválasztékkal, szerethető…
Tovább olvasom >