Megérkezett Franciaországba a robot-eladó
Pepperről, a humanoid robotról először 2014. júniusában hullott le a lepel egy konferencián, majd a japán SoftBank Mobil boltokban tűnt fel. Az előzékeny szerkezet segít a vevőknek az ideális termékek kiválasztásában. A robot 2015. június 20-án lépett piacra, majd rövidesen megjelent Franciaországban is – olvasható a gyartastrend.hu-n.
Pepper, a robot-eladó (Forrás: Tech Gadget Central)
A masinát karöltve az Aldebaran Robotics és a SoftBank Mobile elsősorban üzleti célokra hozta létre. Az emberszerű robot képes eligazítani az ügyfeleket a terjedelmes üzletekben, és odavezetni őket a számukra ideális termékekhez. Ha esetleg Pepper kudarcot vallana, rögtön hív egy illetékes eladót.
A robot a bolt teljes választékát és az összes szolgáltatását képes megismertetni a vevőkkel. Interaktív animációk és bemutatók segítségével. Franciaország Claye-Souilly régiójában már számos Carrefour üzletben találkozhatunk vele.
Amellett, hogy a humanoidok a fogyasztóknak segítenek kiválasztani az optimális terméket, még különböző recepteket és borokat is ajánlanak. A modellek arra is képesek, hogy felismerjék az ügyfelek arcmimikája mögött megbúvó, valószínűsíthető érzelmeket. Ha az emberszerű apparátus például az igényeknek megfelelő receptet kínál a vevőknek, a fogyasztók nagy valószínűséggel elmosolyodnak. Ami még fontosabb, így nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni az üzletbe.
A gép megvásárlásához előzetesen 1500 eurót kell letenni az asztalra, ám ezután még körülbelül három évig havonta 200 eurós részletet is fizetni kell. Az elégedett fogyasztók miatt Pepper ára akár többszörösen is megtérülhet.
(Zamaróczy Ádám, gyartastrend.hu, Tech Gadget Central)
Kapcsolódó cikkeink
A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >Valós segítséget jelenthetnek az akadálymentesített termékek a fogyatékkal élők számára
A WHO adatai szerint világszerte körülbelül 1,3 milliárd ember, vagyis…
Tovább olvasom >Egy évtized után visszatért a Carrefour Bulgáriába
A Carrefour francia szupermarketlánc helyi médiabeszámolók szerint 10 év szünet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >