Egy évtized után visszatért a Carrefour Bulgáriába
A Carrefour francia szupermarketlánc helyi médiabeszámolók szerint 10 év szünet után most visszatért Bulgáriába.
A Capital hírportál arról számolt be, hogy a múlt hónapban a kiskereskedő két üzletet nyitott Szófiában, melyek mindegyike több mint 8000 cikkelemből álló választékot kínál. Ebből mintegy 300 a Carrefour saját márkái alá tartozó francia termék, amelyek száma a beszámoló szerint idővel 700-800 SKU-ra fog nőni.
Az egyik üzletben a Cafemaggal együttműködve külön kávézóhelyiség is kialakításra került.
A Carrefour előző bulgáriai bezárása a korábbi görög franchise-üzemeltető Marinopoulos pénzügyi nehézségeiből fakadt.
Kiskereskedelmi partner
A Carrefour ezúttal az AVE csoporthoz tartozó görög Retail & More vállalattal lépett partnerségre.
A Retail & More viszont al-franchise jogokat adott a Parkmart és az Aldo szupermarketláncokat is kezelő bolgár Parkmart Holdingnak, amely a Carrefour napi működéséért felel majd Bulgáriában.
A Carrefour-üzletek első hulláma a már meglévő Parkmart-üzletekben (hat üzlet Szófiában, Várnában és Burgaszban) és szezonális Aldo szupermarketekben (a fekete-tengeri üdülőhelyeken, Banskoban és Borovetsben) fog létesülni.
A kisebb, 200-500 négyzetméteres üzletek Carrefour Express, míg a nagyobbak Carrefour Market néven fognak működni.
Üzletátalakítások és rebranding
Az év végéig mintegy 25 Parkmart és Aldo üzlethelyiség kerül Carrefour-üzletté átalakításra. A Parkmart márkanév megmarad – az egyik várnai helyszínen fényűzőbb vásárlási élménnyel. Emellett két új Carrefour áruházat terveznek Plovdivban és Várnában.
A jövőre nézve a csapat célja, hogy kihasználja a Parkmart online értékesítésben szerzett szakértelmét, és a Carrefour alkalmazásba online vásárlási szolgáltatásokat integráljon.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >Valós segítséget jelenthetnek az akadálymentesített termékek a fogyatékkal élők számára
A WHO adatai szerint világszerte körülbelül 1,3 milliárd ember, vagyis…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kiskereskedelem konszolidációja Közép- és Délkelet-Európában: a diszkontok és a helyi szereplők növelhetik előnyüket a többi versenytárssal szemben
Európa feltörekvő piacai az elmúlt két évben egyre nagyobb jelentőségre…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >