Magazin: A (munka)erő legyen veled!
A felmérések szerint a kiskereskedelmi forgalom folyamatosan bővül. Ez az örömteli tény azonban egyre nagyobb kihívás elé állítja az értékteremtési lánc valamennyi szereplőjét abban a tekintetben, hogy a növekvő forgalomhoz szükséges humánerőforrást is rendelkezésre tudja állítani. Az egyre égetőbb munkaerőhiány minden területen érezteti hatását a termeléstől a kereskedelemig.
A problémára mindenki azonnal sorolja a kliséket: a meglévő munkaerő megbecsülése, a minőségi munkaerő emelkedő árának megfizetése, és persze automatizálni, ahol lehet. Elméletben ez nagyon jól hangzik, de úgy tűnik, a gyakorlat még nem igazán mutatja, hogy a munkáltatóknak sikerült volna alkalmazkodniuk az új helyzethez. Az igazi paradigmaváltás még nem következett be, a vállalatok többsége még nem tudta feldolgozni, hogy a korábban erősen kínálati piac mára már keresletibe fordult át, és valódi versenyt kell futni a meglévő dolgozók megtartásáért csakúgy, mint az újak megszerzéséért.
Egyelőre sokan a „csináljunk valamit, hogy lássák, de ne kerüljön sokba” elv mentén haladnak, és nem is érnek el valódi eredményt. Kizárólag a munkavállalók valódi igényeinek megismerésén alapuló tudatos lépések biztosíthatják azt, hogy a meglévő dolgozók továbbra is maradjanak, illetve újak jöjjenek. Igen, el kell fogadni, hogy ma már a dolgozókat nem egyszerűen alkalmazni, hanem megnyerni kell. A nehézségeket fokozza, hogy a kérdés már nemcsak a bérről szól: a munkakörülmények, a munkaeszközök vagy az időbeosztás egyre fontosabb tényezővé válnak, ezeket az elemeket kell ötvözni egy valódi motivációs rendszerrel a működőképesség megőrzése érdekében.
A jövőben a munkáltatói versenyképesség egyre erősebben befolyásolja majd egy vállalat eredményességi potenciálját, így rövidesen elérkezik az idő, amikor a klasszikus márkák támogatása mellé fontosságban felzárkózik a munkáltatói márka építése is. Mert az ismert idézetet kissé átalakítva, nem lesz elég jó munkáltatónak lenni, hanem annak is kell majd látszani… //
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: Ülésezett a Trade Parlament (1. rész)
Idén egy 5 napos „ülésszak” keretében, Trade Parlament néven rendeztük…
Tovább olvasom >Magazin: 5 út a jövedelmezőség felé: a tervezés hatalma
Az előző számban megjelent cikkel kapcsolatban több kérdés is eljutott…
Tovább olvasom >Magazin: 5 út a jövedelmezőség felé
Aktuális vizsgálódásunk tárgya a szegedi Széchenyi téren található Lipóti pékség…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >