Maradj talpon!

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 05. 21. 12:40

Összeállításunkban a Gasztrohős és NetPincér Díj  2021 legjobbnak ítélt éttermei arról számolnak be röviden, hogyan küzdöttek, milyen kreatív ötleteket alkalmaztak a túlélés érdekében a vírusválság idején.

Almalomb, Hosszúhetény

Elindult webshopfejlesztésünk. Jelentősen kibővítettük sajáttermék-kínálatunkat: Mangalica disznótoros, Füstös és „Krampusz” csomaggal. Séf és felszolgáló kollégánk házhoz megy főzni, nemcsak az ételeket, hanem minden tányért, poharat, bort mi viszünk. Pécs belvárosában a jelenlegi üres K57 Apartmanunkban céges tárgyalásokhoz kínálunk helyet.

Online főzőkurzust és csapatépítőt, valamint receptvideókat készítünk, piaci bevezetésük rövidesen várható. Minden kolléga új feladatkörrel ismerkedik akár a csomagolás, a logisztika, kiszállítás, szórólapozás, direkt céges megkeresések terén.

Csillaghegyi Megálló, Budapest

Elindítottuk a gasztroajándék részlegünket. Karácsonyi gasztroajándékként hazai kézműves termelők termékeit szereztük be: mézet, kézműves lekvárokat, szörpöket, csokoládékat – sikerük miatt végleg megtartjuk őket kínálatunkban.

Többször használatos elviteles poharakat szereztünk be. A megmaradt pékárut, mindennap elvisszük a közeli gyermekotthon lakóinak, és kedvezményes étel- és italfogyasztási lehetőséget biztosítunk a Csillaghegyi mentőállomás dolgozóinak.

Jedermann Kávézó, Budapest

Garázsvásárt tartottunk (művészek által felajánlott tárgyakból), székeinket örökbefogadásra ajánlottuk fel vendégeinknek, kulturális étlap címmel videócsatornát hoztunk létre (vers, tánc, zene kategóriákban rövid klipekkel neves művészek közreműködésével), ősszel-télen támogatói naptárt készítettünk, grafikusokkal dolgozunk együtt támogatást elősegítő egyedi (jedermannos) plakát- és képeslap-árusítással.

Mezna, Budapest

A Mezna egy olyan iskolai menza, ahová a karantén alatt is eljöttek a szülők. A tavaszi karantén kezdetekor hetente kétszer kinyitottunk, csak előrendelésre főztünk – első körben a hozzánk járó gyerekeknek és családjuknak –, de többféle ételt, hogy több napra előre is lehessen rendelni.

Később bővítettük a kínálatunkat, pékáruval, tejtermékekkel, zöldségekkel, melegszendviccsel, húsvétkor sonkával, gyümölcsökkel is. Csatlakoztunk az Etesd.hu projekthez: a szülők is rendelhettek az orvosoknak (minden rendeléshez mi is hozzátettünk még egy adagot).

Reggeli Étterem, Pécs (zsűri különdíjas)

Dolgozóinknak tréningeket szerveztünk, barista, italismeret, pékáru és házi tészták készítése tematikában. A kényszerű záráskor romlandó/elfőzendő alapanyagainkból delikátokat készítettünk a lekvártól a szörpön keresztül a chutney-ig.

Új ételeket fejlesztettünk helyi termelők alapanyagaiból, hogy az újranyitásra még több saját készítésű termék legyen a kínálatunkban.

Egy egyszerű üvegvágó szerkezettel egyutas üdítőitalos üvegeink 100%-át újrahasznosítjuk: poharakat és virágvázákat készítünk.

Szabad Bisztró, Budapest (közönségdíjas)

A saját ételek kiszállítása mellett elmentünk egy futárcéghez is dolgozni. A Földijó termelőközösség (akiktől a szezonális zöldségeket-gyümölcsöket vásároljuk) budapesti átvevőpontjaként működünk.

A NoáR közvetítésével az SzFE diákjainak mindennap 5 adag vegán ebéd menüt biztosítottunk az egyetemfoglalás alatt.

Szőlőskert Étterem, Nagykanizsa

Átépítettük a konyhánkat (így lett például tésztakonyha a házi tésztáinkhoz) és a raktárakat, az étterem mögé két komposztálót is barkácsoltunk, felfrissítettük a fűszernövénykertünket, és egy kis konyhakertet is ültettünk. Májusban elindítottuk az étterem teraszán és kertjében a termelői piacunkat: amellett, hogy jó marketing, szó szerint házhoz hozza a termelői termékeket.

Az étteremben eddig is saját kenyeret sütöttünk, most ezt egészítettük ki péksüteményekkel, és van egy „desszertes standunk” is házi sütésű tortákkal és süteményekkel.

Vivina Café, Budapest (NetPincér különdíjas)

Saját kávémárka indítása mellett döntöttünk, kerestünk egy olyan pörkölőt, akivel fenntartható áron, fenntartható forrásból származó specialty kávékkal mindezt meg tudtuk megvalósítani. Alig 3 hét alatt elkészítettük a csomagolásdesignt – az őszi és karácsonyi időszakban a szemes kávékból és otthoni eszközökből (kotyogós, filtereszközök) származó bevételünk majdnem annyi volt, mint a vendéglátásból származó. Baristakurzusokat, cuppingokat tartottunk, a bevételt a kávézó fejlesztésére és termékfejlesztésre fordítjuk. //

Kapcsolódó cikkeink