Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség is nyilatkozott
A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség úgy véli, hogy a kötelező akciók nem oldják meg a helyzetet.
Az árstopokkal ellentétben ezek az akciók hatalmas adminisztrációs terhet jelentenek a boltoknak, és torzítják a piacot. A főtitkár, Neubauer Katalin szerint, ha az akció nem szervezett, és nincs együttműködés a boltok között a készletek növelése érdekében, akkor az csak az árak csökkentését eredményezi, ami nem oldja meg az inflációt.
Az árstopok miatt már most is veszteséget termelő boltoknak már megint a saját árrésük kárára kell megszervezniük egy állami akciót
– mondta az InfoRádióban Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
A hatósági árnak sem volt pozitív hatása az inflációra az elmúlt 15 hónapban, vélekedik a szövetség. Az állami szabályozás árakba való beavatkozása nem hoz pozitív eredményt a piacgazdaság szempontjából, így azt javasolják, hogy minden visszatérjen a régi kerékvágásba. A kereskedelem az árrésen keresztül fedezi a költségeket, és ha az árak harmadáron vannak, akkor az üzlet működésképtelenné válik.
A kormány meghosszabbította az árstopokat június 30-ig, és kötelezővé tette a heti akciókat, de a szövetség szerint ezek az intézkedések sem oldják meg az infláció problémáját.
Kapcsolódó cikkeink
A hazai kisboltok a kötelező kártyás fizetés nagy vesztesei
A hazai kereskedőknek komoly kihívást jelent az új kormányrendeletekkel való…
Tovább olvasom >Európai Bíróság döntheti el, áthárították-e a boltok az árstopot
A Spar panaszt nyújtott be az Európai Unióhoz a magyar…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: piactorzító hatása van a kötelező akciózás meghosszabbításának
A Magyar Kormány bejelentése szerint 2024. június végéig meghosszabbítja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >