Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség is nyilatkozott
A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség úgy véli, hogy a kötelező akciók nem oldják meg a helyzetet.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-24-15.43.09-1024x714.png)
Nem örülnek az újabb intézkedésnek
Az árstopokkal ellentétben ezek az akciók hatalmas adminisztrációs terhet jelentenek a boltoknak, és torzítják a piacot. A főtitkár, Neubauer Katalin szerint, ha az akció nem szervezett, és nincs együttműködés a boltok között a készletek növelése érdekében, akkor az csak az árak csökkentését eredményezi, ami nem oldja meg az inflációt.
Az árstopok miatt már most is veszteséget termelő boltoknak már megint a saját árrésük kárára kell megszervezniük egy állami akciót
– mondta az InfoRádióban Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
A hatósági árnak sem volt pozitív hatása az inflációra az elmúlt 15 hónapban, vélekedik a szövetség. Az állami szabályozás árakba való beavatkozása nem hoz pozitív eredményt a piacgazdaság szempontjából, így azt javasolják, hogy minden visszatérjen a régi kerékvágásba. A kereskedelem az árrésen keresztül fedezi a költségeket, és ha az árak harmadáron vannak, akkor az üzlet működésképtelenné válik.
A kormány meghosszabbította az árstopokat június 30-ig, és kötelezővé tette a heti akciókat, de a szövetség szerint ezek az intézkedések sem oldják meg az infláció problémáját.
Kapcsolódó cikkeink
Neubauer Katalin: Bízunk abban, hogy most már visszatérhet a kiskereskedelem a régi, Covid előtti mederbe
2023 márciusa újabb jelentős fordulatot hozott a magyar kiskereskedelmi szektorban,…
Tovább olvasom >A hazai kisboltok a kötelező kártyás fizetés nagy vesztesei
A hazai kereskedőknek komoly kihívást jelent az új kormányrendeletekkel való…
Tovább olvasom >Európai Bíróság döntheti el, áthárították-e a boltok az árstopot
A Spar panaszt nyújtott be az Európai Unióhoz a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >