A magyar-laoszi kereskedelem bővítésének fő területe a mezőgazdaság és az élelmiszeripar
A magyar-laoszi kétoldalú kereskedelem bővítésének legfontosabb területe a mezőgazdaság és élelmiszeripar – közölte a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM)n azt követően, hogy Szabó László külgazdasági és külügyminiszter-helyettes fogadta a laoszi delegációt.
A szaktárca közleményében felidézte, hogy Magyarország 2009-ben 8,6 millió dollár, 2016-ban pedig 30 millió dollár összegű kötött segélyhitellel támogatta Laoszt átfogó élelmiszerlánc-biztonsági rendszerének kiépítésében.
A kötött segélyhitel felhasználására minden esetben magyar vállalkozások termék- és szolgáltatásexportjával valósult meg, jelentősen hozzájárulva a térségbe irányuló magyar kivitel növeléséhez – jelezték.
A találkozón Szabó László kiemelte, Laosz fontos partnere Magyarországnak a globális gazdasági növekedés motorjának számító délkelet-ázsiai térségben. A felek egyetértettek abban, hogy Magyarország és Laosz gazdasági kapcsolatai fejlődnek, a következő években pedig az elmúlt időszakban tapasztalt lendület megtartására kell törekedni.
A tárgyalásokon felvetődött, hogy célszerű lenne az együttműködést újabb területekre kiterjeszteni, a laoszi fél nyitott egyebek mellett a népesség-nyilvántartási rendszerek és vízgazdálkodási megoldások átvételére – tájékoztatott a Külgazdasági és Külügyminisztérium. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság meghosszabbítja a mezőgazdasági és halászati termelők állami támogatására vonatkozó engedélyt
Az Európai Bizottság hat hónappal meghosszabbítja azokat az ideiglenes intézkedéseket,…
Tovább olvasom >Új eszközök és szankciók segítik a termelőket a felvásárlókkal szemben
Szankcionálhatóvá válnak a felvásárlók általi, 30 napon túli késedelmes fizetések…
Tovább olvasom >A friss spenót külkereskedelmi egyenlege negatív volt 2023-ban
Magyarországon a spenót az egyik legkorábbi szabadföldi zöldségféle. A KSH…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,2, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,6…
Tovább olvasom >Jelentős emelkedés a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
Márciusban jelentősen, 2%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul…
Tovább olvasom >