Korszerűsítette vágóhídját a csurgói Topesa Kft.
Vágóhídjának 445 millió forintos korszerűsítésével több mint duplájára növelte kapacitását a sertésfeldolgozással foglalkozó Topesa Kft. a közelmúltban – tájékoztatta a csurgói cég ügyvezetője az MTI-t.
Somogyi László beszámolt arról, hogy a bőrös félsertéseket előállító magyar tulajdonú vállalat a 269 millió forint európai uniós és hazai pályázati támogatást élvező fejlesztés részeként vágóhídi gépsort, valamint bontósort vásárolt, továbbá önerőből új vágócsarnokot építtetett.
A beruházással a Topesa napi 400-450 helyett akár ezer sertést is vághat naponta, és egy tervezett újabb, mintegy félmilliárd forintos fejlesztéssel darabolt húsárukkal növelheti termékpalettáját – mondta. Hozzátette, utóbbival összefüggésben 72-ről 100-120-ra növelnék a munkavállalók számát.
Az ügyvezető kitért a vágóhídi gépsor egyik elemére, az úgynevezett második lángalagútra. Szavai szerint a hőkezelő berendezés csírátlanítja a sertéshúst, ennek eredményeként a tartósítás vagy fagyasztás nélkül is 12 napig friss marad. Somogyi László megjegyezte, hogy a cég 97-98 százalékban a magyar piacra termel, termékei több mint felét a Spar Magyarország Kft. vásárolja meg, a korszerűsítéssel Horvátországba exportálna. Az ügyvezető a társaság jövőbeni fejlesztései között a darabolt termékek előállításához nélkülözhetetlen gépsor beszerzése mellett egy szennyvíztisztító és biológiai tisztító építését említette.
Somogyi László tájékoztatása szerint a Topesa értékesítésének nettó árbevétele 2021-ben mintegy 6,1 milliárd, 2022-ben 10 milliárd forint, az adózott eredmény tavalyelőtt 67 millió, tavaly 10-20 millió forint között volt.
Az idei terv 15 milliárd forint árbevétel és 100-150 millió forint nyereség – fűzte hozzá az ügyvezető, megjegyezve, hogy az energiaárak jelentős emelkedése negatívan befolyásolta a cég tavalyi eredményét.
Kapcsolódó cikkeink
Cukor nélkül a csúcson
Az egészségtudatosság erősödő trendje továbbra is jelentősen alakítja a fogyasztói…
Tovább olvasom >A sport, mint a marketing csodafegyvere
A sport az évek során kiemelkedő marketingeszközzé vált, amelyet vállalatok…
Tovább olvasom >A liba- és kacsavágás erősödött 2023-ban
A hazai vágóhidak közel 420 ezer tonna sertéshúst, mintegy 515…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >