Kevesebbet költenek a tinik

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 10. 06. 11:00

A Piper Sandler kutatása szerint az amerikai Z generációs fiatalok költései 9%-kal csökkentek a tavalyi évhez képest. Kevesebbet plázáznak, viszont többet adnak-vesznek használt ruhát és kiegészítőket.

Tinik vásárolnak

A felmérés szerint az amerikai tinik 48%-a, 16 százalékponttal többen, mint tavaly ősszel, úgy véli, hogy a gazdasági helyzet egyre rosszabb. Körülbelül a megkérdezettek negyede azt érzi, hogy a COVID-19 miatt nehezebb munkát találniuk.

Kevesebb kozmetika

A Z generáció költéseinek általános csökkenése mélyére is betekintést nyújt a PIPER Sandler tanulmány. Megállapították, hogy az amerikai tini lányok 20%-kal kevesebbet költenek kozmetikai cikkekre. Először a kutatás 20 éves történetében a bőrápolási termékekre fordított összegek meghaladták a kozmetikai cikkekét. Visszaesett a retikül forgalom is, ugyanakkor aki vásárol, az a minőséget részesíti előnyben. Ezt bizonyítja, hogy a Louis Vuitton megszerezte az első helyet a Michael Korstól és a Coach is piacrészt növelt ebben a korosztályban.

Több videójáték és használt cikk

Növekedett a videójátékokra fordított költések aránya az amerikai tinik vásárlásaiban, minden idők legmagasabb, 10%-os részesedését adja összes költésükből ez a kategória.

Videójátékokra költenek a tinik

Az amerikai tinik költéseiknek 10%-át fordítják videójátékokra 2020-ban

A használt ruha vásárlás 8%-ot tesz ki a vásárlásaikból, így ez lett a legfőbb ruházati beszerzési forrásuk, ugyanakkor az áruházak és a leértékelések szerepe csökkent ebben a korosztályba. 46%-uk vett és 58%-uk már adott el használt cikket. Több, mint a negyedük mindezt online tette valamilyen adok-veszek oldal használatával.

Az Amazon marad

Az e-kereskedőt között az Amazon megőrizte dominanciáját, a megkérdezett tinik 54%-a az Amazont nevezte meg kedvenc online kereskedőjeként. A Z generáció egyre inkább nyit a Prime szolgáltatások felé is, így az Amazon számíthat erre a korosztályra a következő években.

A hagyományos kiskereskedelmi üzletekbe, bevásárló központokba és plázákba 84%-uk ellátogatott, de csökkenő számban, 81% mondta, hogy a következő 6 hónapban továbbra is tervez ezekben az egységekben vásárolni.

Tinik a boltban

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink