Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak az előző évhez képest a fekete pénteki e-kereskedelmi költések az Egyesült Államokban, összesen rekordösszegű 9,8 milliárd dollárt elérve – számolt be a CNBC. Az emelkedés arra utal, hogy a fogyasztói költési hajlandóság nőtt 2022-hez képest, amikor a magas benzin- és élelmiszerárak miatt szűkebb volt a költségvetés.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/black-friday-4645768_1280.jpg)
A fogyasztók továbbra is árérzékenyek
Az Adobe Analytics szakértői szerint az impulzusvásárlások is hozzájárulhattak a növekedéshez, hiszen az online értékesítés 5,3 milliárd dollárját a mobilvásárlások tették ki.
Ugyanakkor a fogyasztók továbbra is árérzékenyek, különös tekintettel a tavalyi rekordinflációra és a kamatlábakra. Az Adobe adatai szerint az elektronikai termékek, mint az okosórák, televíziók és játékok, a fekete péntek legkeresettebb kategóriái közé tartoztak.
Az Adobe jelentése az amerikai kiskereskedelmi weboldalakon végzett egymilliárd látogatás és 100 millió egyedi termék elemzésén alapul 18 termékkategóriában. Fontos megjegyezni, hogy a fizikai tranzakciókat nem követi nyomon. A Mastercard külön elemzése szerint a bolti eladások kismértékű, mintegy 1%-os növekedést mutattak, míg az online eladások több mint 8%-os növekedést értek el tavalyhoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Árukereső.hu: ezt veszik itthon és a régióban a neten kánikula idején
A nyári hőség egyre intenzívebbé válik, és nem csak Magyarországon,…
Tovább olvasom >A vártnál jobbnak bizonyult a második negyedévi amerikai növekedés
A második negyedévben az első negyedévit és az elemzői várakozásokat…
Tovább olvasom >Javult az amerikai gazdaság teljesítménye júliusban
Javult, több mint két éves csúcsot ért el az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >