Kell a húsélmény
Beleharapni egy jó hamburgerbe, élvezni a hús puhaságát, érezni a szaftosságát – na, ez az élmény az, amit nehéz utánozni a növényi alapú burgerekben. Ezért is kísérleteznek vele mindenütt a világban a nagy élelmiszeripari vállalkozások. Nagy energiákkal keresik azokat a növényi fehérjéket, vízlekötőket, keményítőket és más rostokat, amelyek hasonlóvá teszik az új termékek textúráját, szerkezetét, krémességét, színét és persze ízét az állati eredetűekéhez.
Meglehet, mindez nem cseng össze egy szép darab marhaszegy megdarálásának élményével, de muszáj tudomásul venni: a húshelyettesítők terjedése a világban töretlen. Az amerikai Buyers Edge Platform 20 ezernél is több étterembe járó megkérdezésével készített kutatása szerint éttermi eladásuk mennyisége az előző évihez képest 87%-al nőtt 2019-ben. A londoni Technavio szerint a növényi alapú burgerek piaca az évtized közepéig több mint 40%-kal nő évente, ugyanez az érték az USA-ban jóval meghaladhatja az 50%-ot. //
Kapcsolódó cikkeink
A brit Co-opban terjeszkedik a Beyond Meat
A Beyond Meat növényi alapú alternatívái már az Egyesült Királyság…
Tovább olvasom >Kétségbe vonja a Foodwatch a növényi húshelyettesítők egészségességét
A „Veganuary” alkalmából a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet 15 tisztán növényi…
Tovább olvasom >Több vegán termék, ugyanannyi hús
A kutatók szerint a szupermarketek „fontos szerepet játszanak” abban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >„Kényelmi” tálca – A nap képe
A hirtelen mozdulatok sem okozhatnak kárt a Couch Drink +…
Tovább olvasom >