Kell a húsélmény

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2020. 08. 10. 13:02

Beleharapni egy jó hamburgerbe, élvezni a hús puhaságát, érezni a szaftosságát – na, ez az élmény az, amit nehéz utánozni a növényi alapú burgerekben. Ezért is kísérleteznek vele mindenütt a világban a nagy élelmiszeripari vállalkozások. Nagy energiákkal keresik azokat a növényi fehérjéket, vízlekötőket, keményítőket és más rostokat, amelyek hasonlóvá teszik az új termékek textúráját, szerkezetét, krémességét, színét és persze ízét az állati eredetűekéhez.

Kell a húsélmény

Meglehet, mindez nem cseng össze egy szép darab marhaszegy megdarálásának élményével, de muszáj tudomásul venni: a húshelyettesítők terjedése a világban töretlen. Az amerikai Buyers Edge Platform 20 ezernél is több étterembe járó megkérdezésével készített kutatása szerint éttermi eladásuk mennyisége az előző évihez képest 87%-al nőtt 2019-ben. A londoni Technavio szerint a növényi alapú burgerek piaca az évtized közepéig több mint 40%-kal nő évente, ugyanez az érték az USA-ban jóval meghaladhatja az 50%-ot. //

Kapcsolódó cikkeink