Több vegán termék, ugyanannyi hús
A kutatók szerint a szupermarketek „fontos szerepet játszanak” abban, hogy a fogyasztókat a növényi alapú élelmiszerek választására ösztönözzék. Ezzel szemben a vegán termékek eladásának növekedése nem csökkentette az eladott hús mennyiségét.
A Surrey-i Egyetem kutatói a Veganuary 2021 során vizsgálták meg, hogy a valóságban ez hogyan is történik. Felfedezték, hogy a növényi alapú élelmiszerek átlagos heti értékesítése 57 százalékkal nőtt, míg a húsfélék eladási adataiban azonban nem jelent meg ennek megfelelő mértékű csökkenés.
– Azt tapasztaltuk, hogy bár a kiskereskedelmi kampányok növelik a növényi alapú termékek értékesítését, még nem látjuk nagy léptékben a hús kiváltását ezen a módon, ami kulcsfontosságú lenne az egészséges, fenntartható étrend felé történő haladás előmozdításához – mondta Joanna Trewern, a tanulmány vezető szerzője.
A flexitáriánusok pörgetik a piacot
A jelentés szerint a növényi alapú élelmiszerek értékesítése a szupermarketekben és az alacsony jövedelmű területeken ugrott meg a leginkább. Ez a kutatók szerint azt jelzi, hogy a kiskereskedőknek sikerül megfizethetőbbé tenniük a vegán és vegetáriánus termékeket. A növényi alapú élelmiszerek eladásának növekedését a szakértők szerint csak részben indokolja a veganizmus térnyerése. Szerintük a növényi alapú húshelyettesítők piaci részesedésének mind nagyobb mértékű növekedésének valódi oka az, hogy egyre több ember tartja magát flexitáriánusnak. Ők többnyire kerülik a húsfogyasztást, de nem teljesen vegánok vagy vegetáriánusok, viszont szeretik kipróbálni az új dolgokat, és örömmel váltják ki az állati eredetű húst esetenként növényi alapú helyettesítő termékekkel. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Hiába fontos, csak gyorsan le akarjuk tudni a munkahelyi étkezést
A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés…
Tovább olvasom >Digiméter 2024: Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >