Több vegán termék, ugyanannyi hús

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 12. 08. 21:14

A kutatók szerint a szupermarketek „fontos szerepet játszanak” abban, hogy a fogyasztókat a növényi alapú élelmiszerek választására ösztönözzék. Ezzel szemben a vegán termékek eladásának növekedése nem csökkentette az eladott hús mennyiségét.

A Surrey-i Egyetem kutatói a Veganuary 2021 során vizsgálták meg, hogy a valóságban ez hogyan is történik. Felfedezték, hogy a növényi alapú élelmiszerek átlagos heti értékesítése 57 százalékkal nőtt, míg a húsfélék eladási adataiban azonban nem jelent meg ennek megfelelő mértékű csökkenés.

– Azt tapasztaltuk, hogy bár a kiskereskedelmi kampányok növelik a növényi alapú termékek értékesítését, még nem látjuk nagy léptékben a hús kiváltását ezen a módon, ami kulcsfontosságú lenne az egészséges, fenntartható étrend felé történő haladás előmozdításához – mondta Joanna Trewern, a tanulmány vezető szerzője.

A flexitáriánusok pörgetik a piacot

A jelentés szerint a növényi alapú élelmiszerek értékesítése a szupermarketekben és az alacsony jövedelmű területeken ugrott meg a leginkább. Ez a kutatók szerint azt jelzi, hogy a kiskereskedőknek sikerül megfizethetőbbé tenniük a vegán és vegetáriánus termékeket. A növényi alapú élelmiszerek eladásának növekedését a szakértők szerint csak részben indokolja a veganizmus térnyerése. Szerintük a növényi alapú húshelyettesítők piaci részesedésének mind nagyobb mértékű növekedésének valódi oka az, hogy egyre több ember tartja magát flexitáriánusnak. Ők többnyire kerülik a húsfogyasztást, de nem teljesen vegánok vagy vegetáriánusok, viszont szeretik kipróbálni az új dolgokat, és örömmel váltják ki az állati eredetű húst esetenként növényi alapú helyettesítő termékekkel. //

 

Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható

Kapcsolódó cikkeink