Káromkodott és verset írt a cég bukásáról a csomagszállító cég chatbotja

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 01. 23. 07:59

A DPD nevű szállítócég kénytelen volt leállítani mesterséges intelligenciával (AI) működő online chatbotját, miután egy ügyfél káromkodásra vette rá a robotot, valamint íratott vele egy verset, amelyben a csomagküldő vállalat kudarcáról énekel.

Kihozta a sodrából a vevő az AI-t is

A történet mögött Ashley Beauchamp nevű 30 éves férfi áll, áll, aki hiába próbálta megtudni az eltűnt csomagja hollétét a chatboton keresztül, csalódottan tapasztalta, hogy a mesterséges intelligencia nem nyújtott számára semmilyen hasznos információt.

Beauchamp kifejtette, hogy a chatbot nem tudott információt adni a csomagról, nem volt képes továbbítani panaszát egy hús-vér emberhez, és még a telefonos központ számát sem tudta megadni. Emiatt feszült szóváltásba keveredett a chatbottal, ami váratlanul káromkodásba kezdett, és lejárató verset íratott a DPD szolgáltatásáról.

A DPD gyorsan reagált a helyzetre, és azonnal leállította a chatbot működését. Beauchamp az incidensről Twitteren számolt be, ahol a történet hamarosan viralissá vált, több mint egymillióan látták egy nap alatt. A DPD szintén észlelte a problémát, bejelentette, hogy hibát találtak a chatbot működésében, és sürgős lépéseket tettek annak leállítására.

 

Kapcsolódó cikkeink