Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután az ország déli részét immár második éve sújtja komoly szárazság– közölte a világ legnagyobb olívaolaj-gyártója, a Deoleo.
A hivatalos adatok szerint a 2023/2024-es termésévben a termelés várhatóan mintegy harmadával lesz alacsonyabb a négyéves átlagnál, ami tovább szűkíti a kínálatot és felhajtja az árakat.
Spanyolország a világ első számú olívaolaj-termelője, a globális termelés mintegy 40%-át adja, így a nemzetközi olívaolaj-árak szempontjából is referenciaországnak számít.
Az extra szűz olívaolaj ára az év eleje óta megduplázódott Spanyolországban, és a hivatalos adatok szerint október első felében elérte a 8,10 eurót (8,54 dollár) kilogrammonként. Az árak 155%-kal magasabbak, mint két évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A szupermarketekben Nielsen jelentése szerint egy üveg extra szűz olívaolaj ára szeptemberben 76%-kal emelkedett a tavalyi év azonos hónapjához képest.
A spanyol mezőgazdasági minisztérium arra számít, hogy a 2023-2024-es szüret során az olívaolaj-termelés eléri a 765 300 tonnát. Ez magasabb a 2022-2023-as 663 000 tonnánál, amikor is a termelés megfeleződött, de még mindig egyharmaddal elmarad a négyéves átlagtól.
A Bertolli és Carbonell márkákat tulajdonló Deoleo optimistább, és az október 1-jén kezdődött új szüret során – jelentősebb tavaszi esőzések esetén – 800 000 tonnát vár, ami azt eredményezheti, hogy a gazdák csökkentik az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >