Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután az ország déli részét immár második éve sújtja komoly szárazság– közölte a világ legnagyobb olívaolaj-gyártója, a Deoleo.
A hivatalos adatok szerint a 2023/2024-es termésévben a termelés várhatóan mintegy harmadával lesz alacsonyabb a négyéves átlagnál, ami tovább szűkíti a kínálatot és felhajtja az árakat.
Spanyolország a világ első számú olívaolaj-termelője, a globális termelés mintegy 40%-át adja, így a nemzetközi olívaolaj-árak szempontjából is referenciaországnak számít.
Az extra szűz olívaolaj ára az év eleje óta megduplázódott Spanyolországban, és a hivatalos adatok szerint október első felében elérte a 8,10 eurót (8,54 dollár) kilogrammonként. Az árak 155%-kal magasabbak, mint két évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A szupermarketekben Nielsen jelentése szerint egy üveg extra szűz olívaolaj ára szeptemberben 76%-kal emelkedett a tavalyi év azonos hónapjához képest.
A spanyol mezőgazdasági minisztérium arra számít, hogy a 2023-2024-es szüret során az olívaolaj-termelés eléri a 765 300 tonnát. Ez magasabb a 2022-2023-as 663 000 tonnánál, amikor is a termelés megfeleződött, de még mindig egyharmaddal elmarad a négyéves átlagtól.
A Bertolli és Carbonell márkákat tulajdonló Deoleo optimistább, és az október 1-jén kezdődött új szüret során – jelentősebb tavaszi esőzések esetén – 800 000 tonnát vár, ami azt eredményezheti, hogy a gazdák csökkentik az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Spanyolországban is növekszik a sajátmárkás értékesítés
Tízből hat spanyol vásárló több sajátmárkás terméket vásárolva igyekszik költséget…
Tovább olvasom >A tömegturizmus ellen zajlanak tüntetések Spanyolországban
Spanyolország több nagyvárosában, köztük Barcelonában és Málagában, ezrek vonultak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >