Jog és önszabályozás – mélyülő együttműködés
Az önszabályozás jog általi elfogadottsága már eddig is szép pályát futott be. Ennek újabb állomásaként a jog és önszabályozás témakörében készülő legjobb tudományos diákköri dolgozatnak különdíjat ajánl fel az ÖRT, ezzel is bátorítani kívánja, hogy a jövő jogászai még jobban megismerjék e területet.
Nagyon fontos a reklámszakma számára, hogy az általa létrehozott és működtetett, már nemzetközileg is igen magasan jegyzett reklám önszabályozás a „nice to have”- től a szabályozási eszköztár elfogadott eszközévé váljon.
Komoly siker, hogy a GVH bírságolási gyakorlatra vonatkozó közleménye, valamint a reklámra vonatkozó jogszabályok is utalnak az önszabályozásra. Az új európai médiatörvény (AVMS) pedig kifejezetten az önszabályozási gyakorlat elfogadására bátorítja a tagállamokat.
Magyarország már két, e témával foglalkozó tudományos fokozatot adó PhD dolgozattal (Sarkady Ildikó és Benke Gábor) is büszkélkedhet, és számos tanulmány is készült itthon is.
Már hat jogi iroda tagja az ÖRT-nek, ami a jog és önszabályozás együttműködésének kiváló példája. A Pánszky Ügyvédi Iroda és a Szecskay Ügyvédi Iroda voltak az úttörők nálunk, (ez utóbbi a GALA (Global Advertising Lawyers Alliance magyar tagja) majd a KLART Ügyvédi társulás (Szabó Dudás Hargita Ügyvédi Iroda), Hatházi Ügyvédi Iroda, idén pedig a Réti Várszegi és Társai Ügyvédi iroda (PWC) valamint a Deloitte Legal Erdős és Társai Ügyvédi Iroda csatlakozott hozzánk. Reményeink szerint hamarosan még több tagot üdvözölhetünk e területről– fogalmaz Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
Számunkra a jövő jogászai is fontosak, ezért az Önszabályozó Reklám Testület az egyetemi hallgatók tudományos seregszemléjére – az OTDK Konferenciára – különdíjat ajánlj fel az önszabályozás témában született legjobb dolgozat szerzőjének. A különdíjról tájékoztattuk az egyetemek jogászprofesszorait, akik nagy örömünkre pozitívan fogadták a kezdeményezésünket – tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >Egyetemistáknak szerveztek reklámversenyt
Idén második alkalommal rendezte meg A COPYTITION a Szegedi Tudományegyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >