Jelentősen nőtt a Tesco nyeresége az üzleti év első felében
Jelentősen nőtt a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco nyeresége a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első felében.
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett 55 oldalas előzetes beszámoló szerint a csoportszintű étékesítés az augusztus 26-án véget ért 26 hétben 35,75 milliárd font (13 745 milliárd forint) volt, 8,9 százalékkal több az egy évvel korábbi azonos időszakban mért forgalomnál.
A kiigazított működési szintű eredmény éves összevetésben 14 százalékkal 1,482 milliárd fontra (663 milliárd forintra) emelkedett.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója az eredményjelentéshez fűzött nyilatkozatában kiemelte, hogy az élelmiszerek árinflációja a vizsgált időszak egészében lassult, és bár továbbra is érvényesülnek kívülről ható nyomások, a cég várakozása szerint ez a dezinflációs folyamat az üzleti év második felében is kitart.
Szerdai beszámolójában a Tesco közölte: 2023-2024-es pénzügy évének egészében 2,6-2,7 milliárd fontos kiigazított működési szintű eredményre számít. Ez javított becslés, a piaci szereplőknek adott korábbi útmutatásban ugyanis 2,4-2,5 milliárd fontos eredményvárakozás szerepelt.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért csoportszintű működési nyeresége 41,8 százalékkal 46 millió fontra csökkent a pénzügyi év első felében.
A beszámoló szerint ebben elsődleges szerepe volt a térségi országokét jelentősen meghaladó magyarországi inflációnak, valamint a magyar hatóságok által egyes termékekre megállapított felső árkorlátoknak és az árkedvezmények kötelező alkalmazásának.
Magyarországon a Tesco a szerdai londoni beszámoló szerint 323 milliárd forint – 435,30 forint/font átlagos árfolyammal számolva 742 millió fontnak megfelelő – bevételt ért el az augusztussal zárult 26 hétben.
A Tesco a közép-európai EU-térségen belül Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután 301 lengyelországi boltját a kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt eladta a dániai központú,
Lengyelországban már jelenlévő Salling kiskereskedelmi hálózatnak.
A 181 millió euró értékű készpénzes tranzakció tavaly márciusban zárult.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Kiderült, mennyit keres a Tesco első embere
A Tesco vezérigazgatója, Ken Murphy, az idei évben rekordösszegű, 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >