Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A decemberi csökkenés után januárban erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban.
A Conference Board gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy fogyasztói bizalmi indexe a decemberi 123,1 pontról 125,4 pontra emelkedett. Az elemzők arra számítottak, hogy az index a decemberi értéken marad.
A jelenlegi helyzet megítélését jelző mutató enyhén csökkent, 156,5 pontról 155,3 pontra süllyedt, a várakozásokat tükröző index viszont a decemberi 100,8 pontról 105,5 pontra ment föl.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott: a fogyasztói bizalom történelmileg magas szinten áll, ami arra utal, hogy a gazdasági növekedés 2018-ban is folytatódik.
A Conference Board havonta közölt indexe a Michigan egyetem hangulatindexe mellett a legfontosabb mérőszám a fogyasztás alakulásának megbecsléséhez. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre durvul a zsugorinfláció
A mosogatószer, az édességek, a tejföl, a túró, a kefir…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >